راه‌اندازی طوفان فیسبوکی توسط هواداران جنبش روشنایی

© Flickr / ResoluteSupportMediaAfghanistan flag
Afghanistan flag - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: هواداران جنبش روشنایی، با هجوم بردن به صفحات فیسبوکی ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجراییه و همچنین سازمان ملل متحد، از راه‌اندازی طوفان فیسبوکی در افغانستان خبر داده‌اند.

هواداران این جنبش به صفحات فیسبوک این سه نهاد مهم تصمیم‌گیرینده هجوم برده و زیر پست‌های شان کامنت‌هایی حاوی پیام‌های دادخواهی برای قربانیان حمله تروریستی دوم اسد در کابل و برآورده شدن خواست‌های شان مبنی‌بر عبور لین برق پنج‌صد کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان گذاشته‌اند.
یک تن از هواداران جنبش روشنایی زیر پست دفتر ریاست جمهوری با گذاشتن هشتگ این جنبش نوشته است: «توتاپ حق ماست از حق خود نمی‌گذریم، توتاپ با خون جوانان مان سرخ شده و از قطره قطره خون جوانان خود دفاع می‌کنیم، در برابر بی‌عدالتی وتبعیض تا آخرین قطره خون ایستاده هستیم. خواست ما عدالت، برابری، برادری و انکشاف متوازن است.»

همچنین یک هوادار دیگر جنشب روشنایی در کامنتی زیر یکی از پست‌های ریاست جمهوری با خطاب قرار دادن ارگ و سپیدار، می‌نویسد: «رگ و سپيدار! امروز به پشت ديوارهای مجازی تان آمده‌ايم تا يك بار ديگر فرياد روشنايی، عدالت اجتماعی و انكشاف متوازن را به صورت مسالمت‌آميز مطرح نميايم.»
اما گردانندگان صفحه فیسبوک ارگ ریاست جمهوری، در پاسخ به هزاران کامنت‌ هواداران جنبش روشنایی تنها یک پاسخ داده است. این پاسخ در جواب بخش اعظم کامنت‌ها داده شده است. ارگ در پاسخ خود می‌نویسد: «هموطنان عزيز! تشکر از این‌که امروز صفحه فیس بوک ارگ ریاست جمهوری را انتخاب کرده و به دوستان تان معرفی کردید. امروز با حضورتان در صفحه مجازی از یک سو به انتقال پیام تان سهم گرفتید و از طرف دیگر با صفحه ارگ آشنا شده و به دوستان معرفی نمودید. از پیام‌های مثبت یکایک تان جهان سپاس ما با گفتگو و تبادل نظر سازنده می‌توانیم بر تمام چالش‌ها پیروز شویم.»
جنبش روشنایی پس از تصمیم حکومت افغانستان برای انتقال لین برق پنج‌صد کیلوولت ترکمنستان از مسیر سالنگ شکل گرفت. هوداران این جنبش می‌گویند که براساس ماسترپلان ملی برق، مسیر بامیان برای انتقال لین برق وارداتی ترکمنستان در نظر گرفته شده بود اما حکومت افغانستان در این زمینه تبعیض‌آمیز تصمیم گرفته است. آنان خواستار انتقال این لین از مسیر بامیان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала