آمار تلفات نیروهای نظامی امریکا در افغانستان توسط وزارت دفاع امریکا اعلام شد

© AP Photo / US Armyبوی بیرگدال سرباز اردوی امریکا
بوی بیرگدال سرباز اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار تلفات نظامیان کشور ایالات متحده امریکا در جریان 15 سال جنگ در افغانستان توسط وزارت دفاع این کشور در تازه ترین گزارش اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری آوا، براساس این گزارش از آغاز حملات «2001» نیروهای امریکایی علیه شورشیان در افغانستان تا کنون 2366 تن از نیروهای نظامی امریکا کشته و 20 هزار و 166 نظامی دیگر زخمی شده‌اند.
براساس گزارش جدید وزارت دفاع امریکا «پنتاگون» این نظامیان در جریان عملیات ها در مناطق مختلف ولایات افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.
در این گزارش گفته شده است که «کریستوفر ویلبور» آخرین نظامی کشته شده امریکایی در ولایت قندهار در جنوب کشور بوده است.
این گزارش در حالی منتشر شده است، که هم اکنون 9800 نیروی نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه قبلی قرار بود تا پایان سال جاری میلادی «2016» این تعداد به 5500 نظامی کاهش یابند اما باراک اوباما رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که 8400 نظامی تا پایان سال 2017 میلادی در افغانستان حفظ می‌شود.
همچنین قرار است 500 نظامی تازه نفس امریکایی تحت برنامه «جابجایی و چرخش نیرو» تا تابستان سال جاری به افغانستان اعزام ‌شوند.
نظامیان تازه نفس امریکایی که قرار است وارد افغانستان شود با هدف پشتیبانی از نیروهای امنیتی کشور در پایگاه هوایی «بگرام» مستقر می شوند و این نیروها مجوز راه‌اندازی عملیاتهای نظامی را علیه تروریستان نیز خواهند داشت.
این در حالیست که نظامیان امریکایی حملات جدیدی را پس از ده سال با جنگنده های بی 52 علیه مواضع شورشیان در افغانستان آغاز کرده اند.

امریکا ده سال پیش پس از شکست نسبی گروه طالبان حملات هوایی با جنگنده های بی 52 که از هواپیماهای خطرناک بمب افکن می باشد را علیه مواضع طالبان متوقف کرده بود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала