محافظان اشرف‌غنی یک خبرنگار را به شش ماه زندان تهدید کردند

© Fotohost-agency  /  مراجعه به بانک تصاویر حالا غرب اشتباعات خود را جبران میکند
حالا غرب اشتباعات خود را جبران میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محافظان اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، یک خبرنگار را پس توهین و دشنام دادن، به شش ماه زندان تهدید کرده‌اند.

مسعود انصار خبرنگار رادیو کلید، می‌گوید که صبح دوشنبه زمانی که برای پوشش یک مراسم افتتاح قصر ستور در مقر وزارت امور خارجه می‌رفت از سوی محافظان رییس جمهور تهدید شده‌اند.
آقای انصار می‌افزاید که وی زمانی توسط محافظان اشرف‌غنی مورد تهدید قرار گرفت که از راه‌ بندان و مشکلات ناشی از حضور رییس جمهور در مراسم افتتاح قصر ستوری با موبایلش فیلم می‌گرفت. این خبرنگار تاکید کرده که محافظان رییس جمهور پس از فیلم‌برداری وی را توقف و دشنام داده‌اند و همچنین گفته‌ که آنان می‌توانند به جرم عکاسی وی را شش ماه به زندان بی‌اندازند. تلفن همرای این خبرنگار نیز توسط محافظان اشرف‌غنی ضبط شده است.
در همین‌حال، عبدالمجیب خلوتگر از مسوولان دفتر «نی» در کابل، از این اقدام محافظان رییس جمهور انتقاد کرده و گفته است برای این که اشرف‌غنی نیت خود را برای حمایت از آزادی بیان و رسانه‌ها در عمل ثابت سازد، باید با محافظان خود در قبال این مساله برخورد قانونی نماید. آقای خلوتگر می‌گوید: «اکنون فرصت آن است که رییس جمهور محمد اشرف‌غنی ثابت کند که او در عمل طرفدار و حامی آزادی بیان است و نمی‌گذارد خبرنگاران و آزادی بیان از سوی نزدیک‌ترین همکاران ریاست جمهوری اهانت و تهدید شوند.»
اما شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان، در تماسی به دفتر «نی» گفته است که چگونگی برخورد محافظان رییس جمهور با خبرنگار رادیو کلید به صورت شفاف مورد بررسی قرار گرفته و عاملان این خشونت مجازات خواهند شد.
خشونت‌ علیه خبرنگاران در افغانستان از سوی مقام‌ها و مسوولان دولتی مساله تازه نیست و بارها چنین اتفاق‌هایی افتاده اما تاکنون هیچ فردی به دادگاه کشاندن نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала