مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد رسما به کارش شروع کرد

© Fotolia / Andrey BurmakinБизнесмен кладет деньги в карман
Бизнесмен кладет деньги в карман - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری افغانستان، امروز رسما به کارش آغاز کرد. مسوولان ارشد این مرکز طی مراسم خاصی سوگند یاد کرده و به کارشان رسما آغاز کردند.

فرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان، امروز در مراسم آغاز به کار رسمی این مرکز گفت که دولت این بار در مبارزه با فساد اداری قاطعیت و جدیت لازم را دارد. وی افزود که پیش از این برخی‌ها مبارزه با فساد اداری در افغانستان را یک مساله شعار گونه فکر می‌کردند، اما این بار دولت برای از بین بردن فساد جدیت و قاطعیت دارد.
فرید حمیدی همچنین گفت که در مبارزه با فساد اداری برخوردهای سیاسی صورت نخواهد گرفت و به تمام کسانی‌ که متهم به فساد هستند، در دوران رسیدگی به پرونده‌های شان فرصت کافی برای دفاع داده خواهد شد. لوی سارنوال می‌گوید که با آغاز به کار این مرکز دستان ماموران دولت از جیب‌های مردم افغانستان بیرون کشیده خواهند شد.
این مرکز در دهم سرطان گذشته طی فرمانی توسط اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان ایجاد و افتتاح شد. قرار است در این مرکز دوسیه‌ها و پرونده‌های بزرگ فساد اداری و مالی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
این مرکز در حالی آغاز به کار می‌کند که افغانستان دومین کشور فاسد در جهان شناخته می‌شود. کشورها و سازمان‌های بین‌المللی کمک کننده به افغانستان، بدلیل فساد گسترده در ادارات دولتی این کشور بارها به مقام‌های ارشد افغانستان در مورد کاهش کمک‌هایش هشدار داده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала