طالبان با موتر های زرهی نیروهای دولتی

© REUTERS / Omar SobhaniAfghan security forces keep watch at the site of a suicide attack on the western outskirts of Kabul, Afghanistan June 30, 2016.
Afghan security forces keep watch at the site of a suicide attack on the western outskirts of Kabul, Afghanistan June 30, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سال ۲۰۱۵ تعداد از وسایط زرهی قوت های امنیتی و دفاعی ما به دست دشمن در دره وردوج، یمگان و جرم افتاده بود

مقام های محلی ولایت بدخشان می گویند که برخی از جنگ افزارهای سبک و سنگین نیروهای دولتی بدست طالبان افتاده اند و طالبان اکنون از همین جنگ افزار ها در برابر نیروهای دولتی کار می گیرند.
فیصل بیگ زاد والی بدخشان می گوید که طالبان در سال های اخیر برخی از جنگ افزارهای سبک و سنگین و حتی موترهای زرهی نیروهای امنیتی را با خود شان برده اند و اکنون موجودیت این جنگ افزارها و موترهای زرهی به مشکل جدی در برابر نیروهای دولتی مبدل شده اند.
فیصل بیگ زاد گفت:" در سال ۲۰۱۵ تعداد از وسایط زرهی قوت های امنیتی و دفاعی ما به دست دشمن در دره وردوج، یمگان و جرم افتاده بود و دراین شک نیست که آن وسایط باید تخریب شوند تا دشمن از آن استفاده نه کند. چرا اگر دشمن از آن استفاده کند طبعی است که به نفع آنها می باشد."

والی بدخشان از نیروهای خارجی در نابود سازی این جنگ افزارها کمک می طلبد.
او گفت:"وزارت محترم دفاع و کشورهای دوست که شامل ناتو حمایت قاطع هستند تقاضاع کردیم که آن وسایط باید تخریب شوند تا از آن استفاده کرده نتوانند."

درهمین حال رئیس پشین امنیت ملی می گوید که تنها در دو ماۀ اخیر بیشتر از دوصد موتر زرهی نیروهای دولتی به دست طالبان افتاده اند.
رحمت الله نبیل رئیس پشین امنیت ملی گفت:"وقتی که ما در دو یا سه ماه در نتیجه بی کفایتی و تصمیم گیری های این ها (حکومت) ۲۰۰ حاموی و رنجیر را از دست می دهیم. شما قیاس کنید در دو سه ماه چی حال است بین مردم افغانستان."
به گزارش طلوع نیوز, درهمین حال فعالان جامعه مدنی بدخشان از درخواست والی این ولایت برای نابود سازی جنگ افزار هایی که به دست طالبان افتاده اند،استقبال میکنند.
شیرعلی قاسمی فعال جامعه مدنی گفت:" زمانیکه دولت تصمیم قاطع بگیرید و بلخصوص ناتو در این میان باشد من مطمین هستم جای های را که طالبان ساخته اند به آن مستحکم نستند که ناتو نتواند از بین ببرد."
این نگرانی‌ها در حالی مطرح میشوند که طالبان از یک سال بدینسو ادارۀ ولسوالی های وردوج و یمگان را بدست دارند و نیز در یازده ولسوالی دیگر بدخشان حضور و فعالیت‌های گسترده داشته اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала