هیچ مشکلی باعث ناکامی گفتگو با حکمتیار نمی شود

© عکس: از صفحه عطا محمد نورنور مزار افغانستان
نور مزار افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکثریت کمک های جامعه جهانی دوباره از افغانستان خارج شدند و این کار از سوی شرکای بین المللی افغانستان که در این فساد گسترده شریک بودند انجام شده است

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ می گوید شرکای بین المللی زمینه فساد گسترده را در افغانستان ایجاد کرده اند و میلیون ها دالر را به خارج کشور انتقال داده اند.

وی می گوید اکثریت کمک های جامعه جهانی دوباره از افغانستان خارج شدند و این کار از سوی شرکای بین المللی افغانستان که در این فساد گسترده شریک بودند انجام شده است.

آقای نور که در مراسم بزرگداشت از  پنجمین سالگرد ترور استاد برهان الدین ربانی رئیس جمهور اسبق افغانستان صحبت می کرد همچنان یکبار دیگر حمایتش را از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار اعلام کرد و گفت این توافقنامه دستاورد بزرگ حکومت افغانستان خواهد بود.

وی تلاش های چندین ساله پروسه صلح را بی دستاورد دانسته در مورد توافقنامه صلح حکومت با حزب اسلامی حکمتیار گفت: ما توافقنامه را مطالعه کردیم، من هیچ مشکلی که باعث ناکامی این پروسه شود را مشاهده ننموده ام.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که گفته می شود پس از ماه ها تاخیر در آینده نزدیک توافقنامه صلح میان حزب اسلامی حکمتیار و دولت افغانستان به امضا خواهد رسید و شورای عالی صلح افغانستان اعلام نموده است که این توافقنامه نهایی شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала