افزایش فعالیت‌های القاعده در افغانستان

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
القاعده از اهداف اصلی نظامی امریکا در افغانستان است

مقام‌های امریکایی می‌گویند که پس از پایان ماموریت‌های جنگی امریکا در سال ۲۰۱۴ در افغانستان، فعالیت‌های شبکه القاعده، بار دیگر افزایش یافته است.
جنرال جان نیکلسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع می‌گوید که شبکه القاعده با استفاده از خلا امنیتی در مناطق دور دست افغانستان، به نفع خویش بهره برداری کرده است.
او گفت: "ارتش ما اکنون در حال هدف قرار دادن رهبران شبکه القاعده، در هفت ولایت مختلف افغانستان هستند، شبکه‌ی که پس از سال ۲۰۰۱میلادی در بالا ترین حد رشد خود قرار دارد."
با این حال ایالات متحده‎ی امریکا با همکاری و رهبری نظامیان افغان در سال ۲۰۱۵ میلادی، موفق شدند بزرگترین کمپ آموزشی شبکه القاعده‌ی را در این کشور نابود سازند.

قتل پنج تروریست پاکستانی و نابودی یک قرارگاه القاعده در زابل

افزون بر این لانگ وال ژورنال، یک نهاد تحقیقاتی نظامی امریکایی گفته است که دولت و ارتش امریکا، حضور شبکه القاعده در افغانستان را در جریان شش سال گذشته کم اهمیت قلمداد کرده است.
به گزارش تلویزیون یک, شماری از آگاهان اما تاکید دارند که القاعده مربوط به پاکستان است و این کشور بزرگترین پایگاه‌های این گروه "هراس‌افگن" را نیز در خود جای داده است.
القاعده از اهداف اصلی نظامی امریکا در افغانستان است و ناتو به رهبری امریکا در سال ۲۰۰۱ به هدف نابودی این شبکه وارد افغانستان شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала