گشایش نمایشگاه گردشگری، هوتل داری و سوغات هرات

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایشگاه گردشگری، هوتل داری و سوغات هرات، به منظور جلب شمار بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری پژواک، در این نمایشگاه که امروز در هوتل ارگ هرات راه اندازی شد، انواع صنایع دستی و سوغات این ولایت از جمله پارچه های ابریشمی، سنگ های تزئینی، ظروف شیشه یی، تابلو، آثارعتیقه، قالین های وطنی و برخی دیگر از تولیدات محلی، در 30 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

محمدآصف رحیمی والی هرات در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت، که با وجود تهدیدات امنیتی؛ افغانستان با داشتن اماکن باستانی و بناهای تاریخی، جاذبه های خوبی برای گردشگران خارجی دارد.

وی گفت، که اداره محلی تلاش می کند تا اینچنین برنامه هایی برای احیاى صنعت گردشگری و جلب نظر بیشتر سیاحان راه اندازی شود.

رحیمی افزود:- "در هرات تمام شرایط برای حضور گردشگران داخلی و خارجی از جمله بودوباش، حمل و نقل، خدمات بانکی و غیره فراهم است و نیروهای امنیتی متعهد هستند که امنیت آنان را به خوبی تامین کنند".

والی گفت، امیدواراست که با این نوع اقدام ها، قدم های اولیه برای احیاى گردشگری در هرات برداشته شود.

آریا رؤفیان رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات گفت، که این نمایشگاه، به مناسبت ۶میزان(27 سپتمبر) روز جهانی گردشگری راه اندازی شده است.

وی گفت، که صنعت گردشگری در شش ماه اخیر در هرات، از رشد خوبی برخوردار بوده است و در این مدت، حدود سه هزار سیاح داخلی و خارجی از این ولایت بازدید کرده اند.

رؤفیان خاطرنشان کرد که این افراد، به طور منظم به هرات آمده اند و از آثار و بناهای تاریخی این ولایت بازدید کرده اند.

استاد حسین یکی از شهروندان ترکیه که به شهرهرات سفر کرده است گفت، که قبل از سفر به هرات در مورد برخی آبده های تاریخی و شخصیت های بزرگ این ولایت معلومات به دست آورده و اکنون خوشحال است که این شهر را از نزدیک می بیند.

وی افزود:- "درست است که افغانستان جنگ های زیادی را سپری کرده است؛ اما در حال حاضر امنیت خوب است و گردشگران به خاطر بازدید از اماکن دیدنی می توانند به این شهر بیایند و هیچ مشکلی نیست".

عزیزاحمد یک تن از بازدیدکنندگان نمايشگاه به پژواک گفته است:- "این برنامه ها برای رشد جهانگردی بسیار خوب است و سبب می شود تا افغانستان بیشتر به مردم دنیا بیشتر معرفی شود".

مسئولان محلی گفته است، که این نمایشگاه تا نهم میزان برای بازدید عموم باز خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала