مارکیت واسکت‌های انتحاری و سایر سلاح ها در پکتیا

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمارکیت واسکت‌های انتحاری و سایر سلاح ها در پکتیا
مارکیت واسکت‌های انتحاری و سایر سلاح ها در پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در پکتیکا می‌گویند، سالیان سال است که انواع سلاح و مهمات در ولسوالی برمل این ولایت بدون هیچ قیدوشرطی به فروش می‌رسد.

بختیارگل همت، رییس شورای ولایتی پکتیکا می‌گوید که برمل به یکی از نقاط اکمالاتی و تجهیزاتی طالبان تبدیل شده و این گروه هر نوع سلاحی را که نیاز داشته باشند از این ولسوالی به دست می‌آورند.
آقای همت می‌افزاید: «راکت، پیکا، گلوله، کلاشنیکوف و هر گونه سلاح دیگر، به صورت فراوان این‌جا خریدوفروش می‌شود.»
باشنده‌گان این ولسوالی نیز می‌گویند که افزون بر دیگر سلاح‌های سبک‌ و سنگین، واسکت‌های انتحاری نیز در این ولسوالی به فروش می‌رسد. این باشنده‌گان می‌گویند، تجهیزاتی که در برمل به فروش می‌رسند به دیگر ولایت‌ها انتقال می‌یابند.
اما مقام‌های پکتیکا این ادعاها را رد می‌کنند. محمدالیاس وحدت، والی این ولایت به سلام‌وطندار می‌گوید که وضعیت در برمل به گونه‌یی نیست که تجهیزات نظامی آشکارا و آزادانه خریدوفروش شود. به گفتۀ آقای وحدت شاید هرچندوقت یک بار یک میل سلاح خریدوفروش شود، اما سروصداها مبنی بر بازارهای جنگ‌افزار و ذخیره‌گاه‌های بزرگ سلاح، شایعه است.
ولسوالی برمل در ده کیلومتری مرکز پکتیکا موقعیت دارد. این ولسوالی شاهد بودوباش طالبان بوده است و چندی پیش، نظامیان پاکستانی در این ولسوالی دست به ساخت‌وساز تأسیسات نظامی هم زده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала