کنترول کندز بدست نیروهای امنیتی افتاد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نهادهای امنیتی اعلام کرده که نیروهای امنیتی افغانستان توانسته‌اند دوباره کنترول شهر کندز را بدست گیرند و جنجگویان گروه طالبان را از مناطقی از این شهر بیرون کنند.

دفتر رسانه‌یی قطعه عملیات‌های خاص می‌گوید که وضعیت در ولایت کندز «نسبتا» بهتر شده و نیروهای امنیتی فرماندهی پولیس، دفتر والی، حوزه اول پولیس، چوک شهر کندز از وجود افراد طالبان پاک‌سازی شده‌اند. این اداره تاکید کرده که عملیات‌های نظامی علیه طالبان در این ولایت با قوت ادامه دارد و به زودی تمامی مناطق از دست رفته از کنترول طالبان خارج خواهد شد.

همچنین وزارت دفاع نیز از بهبود وضعیت در ولایت کندز خبر داده می‌گوید که نیروهای کمکی به محل رسیده‌اند. این وزارت افزوده که جنرال مرادعلی مراد معاون ستاد ارتش برای رهبری جنگ در کندز حضور دارد و حملات نیروهای امنیتی بالای افراد طالبان از چهار سمت آغاز شده است.

افراد طالبان شب یکشنبه وارد منازل شماری از باشندگان مناطق نزدیک به شهر کندز شده و حملات شان را علیه نیروهای امنیتی آغاز کردند. وزارت دفاع روز گذشته اعلام کردند که این جنگجویان از خانه‌های مسکونی به عنوان سنگر استفاده می‌کنند. بدنبال این حملات، برخی از گزارش‌ها حاکی از سقوط شهر کندز بدست طالبان بود، اما مقام‌های دولتی سقوط کامل این شهر را شایعه خواندند.

شهر کندز همزمان با آغاز کنفرانس بین‌المللی بروکسل هدف حملات گسترده طالبان قرار گرفته است. گروه طالبان سال گذشته در همین روزها توانست کنترول این شهر را از نیروهای امنیتی افغانستان بدست گیرد و سه روز در شهر کندز حاکمیت داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала