غنی: زنان افغانستان خیرات نمی‌خواهند

© ResoluteSupportMediaهفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند
هفتاد و هشت درصد آموزگاران در کابل زن هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی گفت که زنان افغان در همه عرصه‌های زندگی حضور فعال دارند و آنها به منحیث وزرا، سفرا، معینان، دهاقین و متشبثین فعالیت می‌کنند

رییس جمهور غنی در مراسم افتتاحیه نشستی که در مورد "حقوق زنان افغانستان" برگزار شده بود گفت که زنان افغانستان خیرات نمی‌خواهند، خیرات آنان را توانمند نمی‌سازد؛ اما دسترسی آنان به بازارهای جهان این هدف را براورده می‌کند. آقای غنی همچنان گفت که زنان تا حدودی از نیازمندی نان آوران خانه‌های شان مستقل شده اند و شمار گسترده آنان در نهادهای دولتی و خصوصی مصروف کار هستند.
محمد اشرف غنی گفت که امروز تولیداتی را که به ۴۰دالر به فروش می‌رسد، می‌توانستیم آنرا به ۴۰۰دالر به فروش رسانیم، پس دسترسی به مارکیت‌ها برای ما مهم است. وی گفت که زنان، محافظ ارزش‌های دموکراتیک خواهند بود و آنها دستآوردهای خود را حراست خواهند کرد، آنرا گسترش خواهند داد و به عقب برنخواهند گشت.

غنی: تروریزم تهدید میان مدت برای تمام منطقه است - اسپوتنیک افغانستان
غنی: تروریزم تهدید میان مدت برای تمام منطقه است

رئیس جمهوری افغانستان گفت زنان افغانستان در روشنایی قانون اساسی این کشور دستاوردهای دارند که غیرقابل معامله است و آنها از دستاورهای خود حراست خواهند کرد. به باور او، زنان افغان راه طولانی را در پانزده سال گذشته پیموده اند، آنها به نمایندگی خود صحبت می‌توانند و با یک دیدگاه و تعهد صحبت کنند. محمد اشرف غنی گفت که زنان افغان در همه عرصه‌های زندگی حضور فعال دارند و آنها به منحیث وزرا، سفرا، معینان، دهاقین و متشبثین فعالیت می‌کنند.
یه گزارش تلویزیون یک آقای غنی می‌افزاید که دستآوردهای زنان افغان که در روشنایی قانون اساسی کشور بدست آورده اند، غیر قابل معامله می باشند. او با اشاره به توامند سازی زنان گفت، ما باید برای میلیون‌ها دختر که ضرورت به فرصت شغلی مشابه با پسران دارند کار کنیم زیرا این موضوع افغانستان را به رفاه و آبادانی می‌رساند.
Hollywood, land of dreams - اسپوتنیک افغانستان
بازیگر زن هالیوود خواستار دیدار با پوتین بوده تا با او عکس بگیرد

رییس جمهور در رابطه به چالش‌ها در برابر زنان گفت: "یکی از چالش‌ها فرهنگ حاکم در حکومت است، من می‌توانم زنان را در تمام سمت‌ها مقرر نمایم و من این کار را کرده ام، اما واکنش که به آنها نشان داده می‌شود، در حقیقت واکنش یک همکار با همکار دیگر نیست. وی افزود: فرهنگ مرد محور در وجود همه ماست و از زنان استقبال صورت نمی گیرد." محمد اشرف غنی با اشاره به تعلیم زنان گفت که از لحاظ کمیت، سیستم تعلیمی ما بهبود قابل ملاحظه یافته، اما از نگاه کیفیت، پیشرفت خوبی نکرده است.
او افزود که در مورد اینکه چرا دختران در یک سن خاص به مکتب میروند و بعداً به گونه سیستماتیک از تعلیم باز می مانند، توجه جدی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала