کابلوف: امضاء موافتنامه با حکمتیاربر اوضاع امنیتی افغانستان تاثیرنخواهد گذاشت

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با امضای سند آشتی با حزب اسلامی، مفاد این توافقنامه اجرایی خواهد شد و زمینه حضور آقای حکمتیار در کابل در هفته‌های آینده هموار خواهد شد

ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار که چند روز قبل انجام شد، با تاخیر استقبال کرد.
امضا توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار واکنش های متفاوتی در جهان داشت. تعداد زیادی از کشورها فورا از این موافقتنامه ابراز رضایت کردند، اما روسیه با تاخیر پس از امضاء نهایی، تازه استقبال خود را اعلام کرد.

موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
امید که حکمتیار روزی از قهرمان جنگ بتواند به قهرمان صلح مبدل گردد

کابلوف گفته است اگرچه امضاء موافتنامه بین حکمتیار و غنی یک گام مثبت تلقی می شود، اما در اوضاع امنیتی افغانستان چندان تاثیرگذار نخواهد بود. به باور وی امضای این سند بیشتر سمبلیک است.
ضمیر کابلوف می گوید: روسیه از هر طرحی که منجر به صلح افغانستان شود از آن استقبال می کنند.
به گزارش فارسی رو توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی، از مخالفان مسلح این دولت، ۲۹ سپتامبر میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی امضا شد.
با امضای سند آشتی با حزب اسلامی، مفاد این توافقنامه اجرایی خواهد شد و زمینه حضور آقای حکمتیار در کابل در هفته‌های آینده هموار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала