امریکا صد هزار میل اسلحه و 492 واسطه زرهی به پولیس افغانستان می‌دهد

© Photo / وزارت داخلهامریکا صد هزار میل اسلحه و 492 واسطه زرهی به پولیس افغانستان می‌دهد
امریکا صد هزار میل اسلحه و 492 واسطه زرهی به پولیس افغانستان می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا پیش از زمستان آینده، صدهزار میل اسلحه امریکایی و 492 واسطه زرهی به نیروهای پولیس ملی افغانستان کمک کند.

مقام‌های وزارت امور داخله افغانستان می‌گویند که بخشی از واسطه‌های زرهی به افغانستان رسیده و به نیروهای پولیس ملی این کشور توزیع شده و متباقی آن تا پیش از فرارسیدن فصل زمستان به این وزارت تحویل داده شده و به نیروهای پولیس توزیع می‌شود. این کمک‌ها در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع صورت می‌گیرد.

مرتضی رحیمی معاون تامیناتی وزارت امور داخله افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان نیروهای پولیس این کشور را با تجهیزات و وسایل نظامی پیشرفته و مدرن مجهز سازد. آقای رحیمی گفت که روند توزیع واسطه‌های زرهی ایالات متحده امریکا به نیروهای قطعات خاص پولیس ملی، بخش‌های ماین‌ پاکی زون‌های 303، 404 و 707 آغاز شده و قرار است به قطعات نظم عامه، سرحدی و دیگر زون‌های پولیس ملی افغانستان نیز توزیع شود.

معاون تامیناتی وزارت امور داخله همچنین می‌گوید که قرار است در آینده نزدیک صد هزار میل اسلحه جدید امریکایی نیز به نیروهای پولیس ملی افغانستان تحویل داده شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала