130 ترمینال معیاری در 34 ولایت افغانستان ساخته می شود

© Sputnik / Alexei FurmanМеждународный украинский аэропорт Борисполь
Международный украинский аэропорт Борисполь - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جلسه شورای عالی اقتصادی به ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور روی طرح احداث ترمینال ترانسپورتی باربری و مسافربری در 34 ولایت کشور که از سوی وزیر ترانسپورت ارائه گردید، بحث شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، وزیر ترانسپورت گفته است، که عدم موجودیت ترمینال‌های ترانسپورتی استاندارد برکیفیت و سرعت خدمات ترانسپورتی تأثیر منفی گذاشته‌است.

وی افزود: این وزارت در نظردارد تا برای ارائه خدمات بهتر ترانسپورتی در بنادر و 34 ولایت کشور، در همکاری با سکتور خصوصی 130 ترمینال معیاری و مورد ضرورت را ایجاد نماید.

او گفت که با احداث این ترمینال‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی رشد نموده و زمینۀ بهتر حمل و نقل اموال تجارتی به کشورهای منطقه، ایجاد شغل و افزایش عایدات را فراهم خواهد کرد.

صدیق احمد عثمانی عضو ولسی جرگه گفت، ترمینل‌ها بزرگترین منابع عایداتی کشور هستند و در زمینۀ ساخت آن باید سکتور خصوصی مشارکت داده ‌شود.

او افزود که موقعیت و مصافه ترمینال‌ها با شهرها درنظر گرفته شود.
سید سعادت‌منصور نادری وزیر امور شهرسازی گفت، باید ترمینال‌ها بر اساس نقشۀ واضح و در مطابقت با پلان‌های شهری اعمار و تنظیم گردد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی در این زمینه عنوان داشت، نقش وزارت شهرسازی در ایجاد ترمینبل‌های استاندارد ارزنده بوده، و مکانی که برای احداث ترمینال‌ها تعیین می‌گردد، باید در مطابقت با پلان‌های شهری و معیارهای روز باشد.

رئیس‌جمهور گفت، ادارۀ اراضی و وزارت‌های شهرسازی، ترانسپورت و اقتصاد به گونۀ منسجم و همه جانبه روی طرح ایجاد ترمینال‌ها کار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала