ابراهیمی: توافق نامه میان حزب اسلامی و حکومت عملی گردد

© Photo / کسراموافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد
موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی در پهلوی دیگر تعهداتش وعده داد که دست از نبرد علیه حکومت و هم‌کاری با گروه‌های تروریستی برداشته و ارتباطش را با این گروه‌ها قطع نماید

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان امروز در نشست عمومی مجلس خواهان عملی‌شدن مواد موجود در توافق‌نامه میان دوطرف گردید.
او گفت که توافق‌نامۀ صلح بین حزب اسلامی و دولت به امضا رسید که ما ضمن خواهش، تاکید می‌کنیم برای عملی‌ساختن این موافقت‌نامه هرچه عاجل اقدامات عملی خود را داشته باشند تا بتوانیم تاثیرات مثبتش را در افغانستان برای ثبات دایمی و سرتاسری شاهد باشیم و بقیه مخالفان مسلح هم به صلح رو بیاورند.
گفتنی است که پس از مدت‌ها تلاش و چانه‌زنی میان دوطرف، سرانجام حدود ده روز پیش توافق‌نامۀ صلح میان حکومت و حزب اسلامی توسط رییس جمهور غنی و گلبدالدین حکمت‌یار رهبر این حزب به امضا رسید.

موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
حزب اسلامی می‌گوید که این حزب کار بدی انجام نداده‌است که پوزش بخواهد

از جمله مواد توافق‌نامه اخراج نام گلبدالدین حکمت‌یار و دیگر اعضای این حزب از فهرست سیاه تروریزم سازمان ملل متحد است که گفته شد او تا زمان عملی‌شدن این مورد به کابل نخواهد آمد.
هم‌چنان حزب اسلامی در پهلوی دیگر تعهداتش وعده داد که دست از نبرد علیه حکومت و هم‌کاری با گروه‌های تروریستی برداشته و ارتباطش را با این گروه‌ها قطع نماید.
پیش از این خوش‌بینی‌هایی در مورد تاثیر مثبت امضای توافق‌نامۀ صلح بالای دیگر مخالفان مسلح و کاهش خشونت‌ها پس از امضای آن میان حکومت و حزب اسلامی وجود داشت ولی اکنون، حمله‌های طالبان شدت یافته‌است

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала