امرالله صالح: رهبران از نظامیان افغان فاصله گرفته‌اند

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان در نشست وارسا به خواست خود رسید
افغانستان در نشست وارسا به خواست خود رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل در مراسم گشایش این بنیاد گفت که ده‌ها نظامی افغانستان در میدانهای جنگ کشته می‌شوند اما هیچ کمکی به بازماندگان آنها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تنسیم، امرالله صالح رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان در مراسم گشایش بنیاد کمک به نظامیان افغان اعلام کرد: صلح زمانی نتیجه به نتیجه می‌رسد که دولت افغانستان در میدانهای نبرد دست بالاتری داشته باشد.
وی با انتقاد از دولت افغانستان تصریح کرد که رهبران این کشور از نظامیان افغان فاصله گرفته‌اند و درگیر معامله‌های سیاسی شده‌اند.
به باور صالح، در صورت همسو شدن سیاست‌ها با جنگ جاری در افغانستان، گروه‌های مخالف شکست سنگینی را متحمل می‌شوند.

پوتین: اقدامات قاطع برای مبارزه با تروریسم در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: اقدامات قاطع برای مبارزه با تروریسم در افغانستان

برای نخستین بار است که «بنیاد کمک به نظامیان افغانستان» در این کشور با هدف کمک به بازماندگان قربانیان جنگ و مجروحان نظامی افغان آغاز به کار کرده است.
این بنیاد به گزارش جمهورنیوز، توسط رحمت الله نبیل رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان مدیریت می شود. همچنین امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی این کشور، رنگین دادفر اسپنتا وزیر خارجه سابق و شیر محمد کریم رئیس سابق ستاد ارتش افغانستان نیز از اعضای بنیاد کمک به نظامیان این کشور هستند.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان از دریچه‌ای غیر از جنگ و سیاست

رحمت الله نبیل در مراسم گشایش این بنیاد گفت که ده‌ها نظامی افغانستان در میدانهای جنگ کشته می‌شوند اما هیچ کمکی به بازماندگان آنها صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی نظامیان بار سنگین جنگ را به دوش می‌کشند اما ادامه این جنگ اعتماد ملی را تضعیف کرده است.
رئیس بنیاد کمک به نظامیان افغانستان گفت که جنگ اکنون سنگین‌تر شده است و تروریست‌ها از برخی از کشورهای همسایه کمک دریافت می‌کنند.
امرالله صالح و رحمت الله نبیل روسای سابق امنیت ملی افغانستان از مخالفان سرسخت پاکستان در این کشور هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала