گلف نیوز: تحقق صلح در افغانستان تنها از طریق اصلاحات به میان می آید

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلف نیوز در گزارشی نوشت: افغانستان و متحدان خارجی باید براساس قانون اساسی این کشور بدنبال بازسازی باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری فارس،‌ در ماه اکتوبر سال 2001 میلادی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا وارد افغانستان شدند و طولانی‌ترین جنگ ‌شان را آغاز کردند اما حالا این شرم‌آور است که پس از 15 سال نبرد در افغانستان یک هدف سیاسی مشخص را دنبال نمی‌شود.

گلف‌نیوز در ادامه افزود: با توجه به نبود هدف مشخص،‌ نیروهای ناتو، گاه بدنبال نابودی القاعده بودند و گاه از بازسازی افغانستان حرف می‌زنند و زمانی بدنبال از بین بردن تولیدکنندگان مواد مخدر و مبارزه با طالبان بودند. اما به دلیل همین نداشتن هدف مشخص، این سربازان در هیچکدام از هدف مشخص شده موفق نبوده‌اند.

در ادامه این خبر آمده است: اما از میان این بهم ریختگی و بی‌نظمی یک جامعه مدنی نسبتا قوی شکل گرفته است که تقریباً در افغانستان بی‌سابقه است.

بنا بر این خبر، بسیاری از روشنفکرانی که به دلیل ناامنی از جنگ فرار کرده بودند، الان به فکر بازگشت و بازسازی دوباره این کشور هستند.

این گزارش می افزاید: نیاز است افغانستانی‌ها بدانند که باقی ماندن نیروهای خارجی و وابستگی به کمک‌های بین‌المللی، راه حل مشکلات نخواهد بود.

در پایان این گزارش آمده است: مهم این است که مردم این کشور و کمک کننده‌ها بدانند که افغانستان باید براساس قانون اساسی این کشور و در یک محیط امن باسازی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала