چهار پناهنگاه مهم طالبان در فراه منهدم شدند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان از وارد شدن تلفات سنگین به جنگجویان گروه تروریستی طالبان خبر داده می‌گوید که در جریان این عملیات‌ها چهار باب پناهگاه مهم طالبان نیز منهدم شده‌اند.

این وزارت می‌گوید این عملیات‌ها به منظور سرکوب جنگجویان طالبان و دیگر تروریستان در ولایت‌های ننگرهار، غزنی، پکتیا، کندهار، ارزگان، غور، بادغیس، هرات، فراه، فاریاب، بغلان و هلمند راه‌اندازی شده بود.

به گفته وزارت دفاع، در عملیاتی که در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان و اطراف شهر ترینکوت مرکز این ولایت راه‌اندازی شده بود، هفتاد و پنج تن از افراد طالبان کشته شده‌اند. این وزارت افزود که در این عملیات مقداری سلاح و وسایط نقلیه مربوط به طالبان نیز از بین رفته است.

همچنین در یک حمله هوایی در قریه برنکوت در مرکز ولایت فراه نیز چهل و دو تن از افرا طالبان کشته شده و چهار پناهگاه مهم شان منهدم شده‌اند. وزارت دفاع می‌گوید که طالبان از چهار باب تعمیر به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند.

در ولایت‌های غزنی و هرات نیز تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است. در عملیات‌هایی که در برخی از ولسوالی‌های این دو ولایت راه‌اندازی شده بود، سی و یک تن از افراد طالبان کشه و سه تن زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، در جریان پیش‌برد این عملیات‌ها ده تن از سربازان اردوی ملی نیز جان‌های خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала