دیلی کالر: اکثر پول های کمک شده به افغانستان در دسترس تروریست ها و به جیب مقام های فاسد این کشور واریز شده است

© Photo / PixabayCorruption
Corruption - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیلی کالر در گزارشی به نقل از سیگار نوشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود 15 میلیارد دالر کمک‌های امریکا به افغانستان در بخش بازسازی در این کشور به هدر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس‌، امریکا تنها در بخش بازسازی افغانستان بیش از 115 میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده، اما بیشتر این پولها به خاطر فساد اداری در این کشور به هدر رفته است.

دیلی کالر نوشت:‌ جان ساپکو بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد اکثر پول‌های کمک‌شده در بخش بازسازی افغانستان به جیب مقام‌های فاسد در این کشور واریز شده است.

در این گزارش آمده است که حتی مقداری از این پول در دسترس گروهای تروریست قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش سیگار، دولت امریکا بدون نظارت دقیق این پولها نیز را در اختیار دولت افغانستان قرار می‌دهد.

ساپکو در ادامه گفت: ارزیابی ما نشان می‌دهد که حدود 15 میلیارد دالر کمک‌های امریکا به افغانستان در بخش بازسازی در این کشور به هدر رفته است، و در سال‌های گذشته نه تنها تلاش‌های مبارزه فساد دولت افغانستان کارساز نبوده ،‌بلکه تلاش‌های بین المللی در این راستا نیز وضعیت را نیز بدتر کرده است.

در این گزارش آمده است، که حتی زمانی که نهاد‌های مرتبط با فساد، مبارزه با این پدیده را در اولویت برنامه‌های قرار دادند با دیواری از مقاومت از سوی دولت افغانستان مواجه شدند.

در این گزارش به یک نمونه از آن اشاره شده، که در زمان حامد کرزی فردی که تلاش می‌کرد سه میلیارد دالر از کمک‌های امریکا را به بیرون از افغانستان انتقال دهد، توسط سربازان جنایی افغانستان بازداشت می‌شود، اما بعدا حامد کرزی این فرد مظنون را آزاد کرده و به وی اجازه می‌دهد که از افغانستان خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала