افغانستان: کشورهای جهان به تصمیم سازمان ملل برای تحریم طالبان پایبند باشند

© Flickr / New Zealand Defence Forceافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: کشورهای منطقه و جهان باید به تصمیم سازمان ملل متحد درباره تحریم طالبان و ممنوع السفر بودن شماری از اعضای این گروه، پایبند باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، احمد شکیب مستغنیسخنگوی وزارت خارجه افغانستان در نشست خبری در کابل به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: اگر اعضای طالبان از قطر وارد اسلام آباد شده اند تا در باره گفت وگوهای صلح، رایزنی کنند، باید در این مورد توضیح داده شود.

منابع خبری افغانستان روز شنبه گزارش‌هایی از سفر سه عضو اعضای دفتر سیاسی طالبان به اسلام آباد منتشر کردند دفتر سیاسی طالبان در قطر مستقر است.

ایرنا نوشت: هفته گذشته نیز روزنامه «گاردین» از ملاقات رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان با افراد طالبان در قطر برای برقراری صلح در این کشور خبر داده بودند.

مستغنی گفت: صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان که برای شرکت در چهل و سومین نشست شورای وزیران کشورهای اسلامی به ازبکستان سفر کرده بود، در دیدار با همتای ازبکی خواهان از وی خواست که قیمت برق صادراتی به افغانستان را کاهش دهد.

وی افزود: در این دیدار وزیر خارجه افغانستان از ازبکستان خواست تا بازرگانان خود را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کند و 2 طرف گسترش روابط را به نفع 2 کشور خواندند.

وی خاطرنشان کرد: ربانی همچنین از ازبکستان خواست که از افغانستان برای عضویت کامل این کشور در گروه شانگهای پشتیبانی کند که طرف ازبکستان نسبت به این موضوع اطمنیان خاطر داد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: ربانی همچنین از ازبکستان، اهدای بورس تحصیلی برای دانشجویان افغانستان را خواستار شد.

وی گفت: قرار است وزیر خارجه ازبکستان در صدر یک هیأت بلندپایه نیز به افغانستان سفر کند و در این سفر در باره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала