امریکا به افغانستان 791 میلیون دالر کمک بلاعوض می‌کند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا مبلغ 791 میلیون دالر به دولت افغانستان طی چهار سال آینده کمک بلاعوض کند.

قرارداد این کمک امروز دوشنبه، میان وزیر مالیه افغانستان و رییس اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسید.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه، در مراسم امضای این قرارداد گفت که قرار است این کمک در چهار بخش مشخص به مصرف برسد. آقای حکیمی گفت: «این مبلغ 791 میلیون دالر امریکایی در چهار بخش به مصرف می‌رسد که بخش اول بخاطر حمایت از اهداف استراتژیک است که در حدود 337 میلیون دالر است. در سکتور اقتصادی و مخصوصا حمایت از سکتور خصوصی مبلغ 180 میلیون دالر امریکایی در نظر گرفته شده است. برای حکومت‌داری خوب که جز اولویت‌های حکومت افغانستان است، مبلغ حدود 65 میلیون دالر امریکایی در نظر گرفته شده است. به همین شکل برای سکتور معارف،‌ تحصیلات عالی و صحت عامه مبلغ حدود 215 میلیون دالر امریکایی که مجموع آن 791 میلیون دالر می‌شود در نظر گرفته شده است.»

وزیر مالیه همچنین گفت که این کمک بخشی از تعهدات ارایه شده ایالات متحده امریکا در کنفرانس بروکسل است. او تاکید کرد که پنجاه درصد از این مبلغ از طریق بودجه ملی افغانستان و متباقی از طریق موسسات همکار اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا به مصرف می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала