قتل ده‌ها طالب و داعش در افغانستان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: در عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان، ده‌ها تن از جنگجویان گروه‌های تروریستی طالبان و داعش به قتل رسیده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید این عملیات‌ها که ولایت‌های ننگرهار، غزنی  پکتیا، پکتیکا، کندهار، ارزگان، غور، بادغیس، هرات، فراه، فاریاب، بغلان، کندز و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن ده‌ها جنگجوی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع در اعلامیه‌ای می‌گوید که در عملیاتی که در ولسوالی خاک سفید ولایت فراه راه‌اندازی شده بود،‌ در آن چهل و نه تن از افراد طالبان کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات سه عراده موتر مربوط به طالبان نیز تخریب شده است. همچنین سی و پنج حلقه ماین نیز در این عملیات کشف و خنثا شده است.

همچنین در یک عملیات دیگر در ولسوالی ده یک ولایت غزنی نیز 46 طالب به قتل رسیده و شش عراده موتر و شانزده عراده موترسایکل مربوط به طالبان تخریب شده‌اند.

در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند نیز پنج جنگجوی طالب به شمول همت‌الله یک فرمانده محلی گروه طالبان به قتل رسیده و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین در عملیاتی در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار هم چهار تن از اعضای گروه تروریستی داعش به قتل رسیده‌اند.

در این عملیات‌ها نه تن از سربازان اردوی ملی نیز جان‌های خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала