وزیر داخله: طالبان می‌خواستند پنج ولایت را سقوط دهند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: تاج‌محمد جاهد وزیر امور داخله افغانستان، می‌گوید که جنگجویان گروه طالبان با تشدید حملات خود طی ماه‌های اخیر می‌خواستند پنج ولایت را از کنترول دولت خارج سازند.

آقای جاهد که امروز دوشنبه به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، گفت که ولایات هلمند، ارزگان،‌ فاریاب، کندز و بغلان پنج ولایتی هستند که طالبان درنظر داشتند این ولایات را از کنترول دولت افغانستان خارج سازند.

وزیر امور داخله افزود که گروه طالبان به این اهداف خود نرسیدند و با تحمل تلفات سنگین ناکام ماندند. وی همچنین به بهبود وضعیت امنیتی در ولایت آشوب‌زده هلمند در جنوب افغانستان تاکید کرد و گفت که برنامه‌های مشخصی برای بهبود وضعیت در این ولایت رویدست گرفته است. وزیر داخله در باره این برنامه‌ها جزییاتی ارایه نکرد.

ولایاتی که به گفته وزارت امور داخله طالبان درنظر داشت تا از تحت کنترول دولت خارج سازند، طی ماه‌های اخیر شاهد ناامنی‌ها و درگیری‌های شدیدی بوده‌اند. بخش‌های عمده‌ی شهر کندز در شمال شرق افغانستان، در اول ماه گذشته خورشیدی از کنترول نیروهای امنیتی خارج شد و طالبان در آن حضور یافتند. همچنین بخش‌های عمده ولایات هلمند و ارزگان‌ در جنوب افغانستان نیز در آستانه سقوط به دست طالبان قرار گرفت اما نیروهای امنیتی توانستند مانع رسیدن طالبان به اهداف شان شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала