طالبان با استفاده از دوربین های پرنده حمله های خود را در افغانستان فلم برداری می کنند + ویدیو

عضو شوید
مقامات دولتی استفاده طالبان از دوربین‌های پرنده را شایعه خوانده می‌گویند، دشمن به‌خاطر این که روی ناکامی‌های اخیر خویش پرده انداخته باشد، بعضی شایعاتی را که گویا آنان در جریان اجرای حملات تروریستی شان در هلمند از تکنولوژی پیشرفته مانند دوربین های پرنده استفاده می‌کنند، پخش کرده است.

طالبان افغانستان یک فلم را منتشر کرده است، که توسط دوربین های پرنده از حمله یک بمب گذار انتحاری که موتر خود را به دیوار یک پایگاه پولیس در ولایت هلمند میزند، گرفته شده است.

این شبه نظامیان می گویند، که این فلم ثابت می کند که آنها در حال حاضر از دوبین های پرنده به عنوان ابزار جنگی استفاده می کنند و بر علاوه آنها از پیچیده ترین فن آوری های پیشرفته برخوردار می باشند.

در این ویدیویی 23 دقیقه ای از زمان آغاز کار یک بمب گذار انتحاری فلم برداری شده و با او صحبت شده که چگونه و از کجا کار خود را آغاز کرده است. طالبان این ویدیو را در پاسخ وزارت دفاع افغانستان که گفته بود، طالبان مجهز با این دروبین های پرنده نمی باشند، منتشر کرده است.

دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفتگوی تیلیفونی با الجزیره گفته است:- " استفاده طالبان از دوربین‌های پرنده یک شایعه است، دشمن به‌خاطر این که روی ناکامی‌های اخیر خویش پرده انداخته باشد  بعضی شایعاتی را که گویا آنان در جریان اجرای حملات تروریستی شان در هلمند از تکنولوژی پیشرفته مانند دوربین های پرنده استفاده می‌کنند، پخش کرده است".

دولت وزیری می‌گوید، که از این دوربین‌ها که به‌نام «درون» نیز یاد می‌شود، قیمت آن در بازار بیشتر از دو هزار دالر نیست و در دیگر کشورها از آن در صنعت فلم‌سازی و بازی‌های ورزشی استفاده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که استفاده از این دوربین های پرنده در ماه جون از طرف دولت افغانستان ممنوع اعلام شد.

در ویدیویی که از طرف طالبان به نشر رسیده است، دیده می شود که یک بمب گذار انتحاری که لباس سفید و عمامه سیاه به سر دارد به دولت افغانستان اخطار میدهد و می گوید:- "من به شما نیروهای دست نشانده می گویم که به ما بپیوندید به طالبان بپیوندید و یا اینکه ما از تجهیزات که خارجی ها به ما داده اند در مقابل آنها استفاده می کنیم و آنها هیچ کاری در این باره کرده نمی توانند".

در این ویدیو که توسط دوربین پرنده فلم برداری شده است، یک بمب گذار انتحاری را نشان میدهد که خود را در یک پایگاه دولتی انفجار میدهد و شعله های آتش کل ساختمان را در بر می گیرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به الجزیره گفته است:- "انتشار این ویدیو نشان میدهد که ما یک قدم جلوتر از دولت دست نشانده افغانستان و پشتیبانان خارجی آنها در پیام رسانی به مردم افغانستان می باشیم و ما با تمام قوا بر ضد نیروهای افغان و ایالات متحده امریکا می جنگیم".

وی گفته است:- "این ویدیو به ما ثابت کرد که انشتار چنین ویدیوها بسیار تاثیر گذار است و بسیاری از مردم از ما پشتیبانی می کنند".

مجاهد گفته است:- "این ویدیو را هنگامیکه در 3 اکتوبر جنگجویان ما بالای قطعات نظامی دولتی در ولایت هلمند حمله کرد و آن را تصرف کردند، گرفته است".

خبرگزاری رویترز هم این خبر را به نقل از یک مقام دولتی در ولایت هلمند تایید می کند و می نویسد، که در این حمله یک فرمانده پولیس منطقه و چند مقام دیگر کشته شده اند.

ولایت هلمند یک منطقه استراتژیک و بسیار مهم برای طالبان می باشد. این ولایت منبع اصلی تولید تریاک در این کشور می باشد که سالانه حدود 4 بیلیون درآمد آن به بودجه طالبان به مصرف میرسد.

مقامات این ولایت می گویند، طالبان در حال حاضر کنترول 85 درصد این ولایت را در دست دارند و این در حالی است که تنها یک سال پیش دولت کنترول 80 درصد این ولایت را در دست داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала