تلاش برای امنیت پروژه ی تاپی

© Fotolia / Pakhnyushchyyتشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد
تشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش بزرگ پروژه‌ی تاپی از فراه می‌گذرد و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت راه‌های بازرگانی و ترانزیتی کار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک, محمد آصف ننگ، والی فراه می‌گوید که در جریان چند روز درگیری در برخی ساحات این ولایت، مسیر انتقال پروژه‌ی تاپی حتا برای یک ساعت هم مسدود نشد.
او تاکید کرد که نیروهای امنیتی به گونه‌ی جدی از این مسیر محافظت می‌کنند؛ اما هراس‌‎افگنان تلاش دارند تا مشکلات جدید برای امنیت این ولایت ایجاد کنند.
محی‌الدین غوری، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ گفت که در جریان درگیری‌های اخیر در این ولایت، ۲۹۰ دشمن کشته شدند و این آمار را تمام نهادهای کشفی و استخباراتی کشور تایید کرده‌اند.
او افزود که دشمن در این جنگ‌ها ۲۴۰ زخمی داشتند و ۷۲ عراده وسایط جنگی آنان نیز نابود شده است.
با این حال، آقای ننگ گفت که بخش بزرگ پروژه‌ی تاپی از فراه می‌گذرد و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت راه‌های بازرگانی و ترانزیتی کار خواهند کرد.
والی فراه می‌گوید که در حملات اخیر طالبان به برخی ساحات، هیچ ولسوالی از کنترول نیروهای امنیتی خارج نشد و "ما هیچ عقب نشینی تاکتیکی در دستور کار نداشتیم."
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقال مراکز ولسوالی‌ها گفت: "ما بر بنیاد نیازمند، بر اساس سنجش نیازمندی مردم و ضرورت منطقه، مراکز ولسوالی‌ها را در نزدیک روستاها و خانه‌های مسکونی منتقل کردیم و این موضوع از مرکز تصمیم گیری شده است."
پیشتر برخی گزارش‌ها منتشر شده بود که مقام‌های محلی مراکز شماری از ولسوالی‌ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرده‌اند.
والی فراه اما گفت: "در ولسوالی‌‎های گلستان و بکواه ما ملکیت نداشتیم، ولسوالی در خانه‌های مردم کار می‌کرد؛ اما اکنون این تصمیم بر بنیاد نیازمندی مردم گرفته شده است."
آصف ننگ همچنان گفت که معارف از مردم است و مردم باید در انکشاف آن سهم فعال داشته باشند.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
روسای جمهوری ترکمنستان و افغانستان اعمار خط لوله گاز تاپی را مورد بحث قرار دادند

او گفت: "فضا برای انکشاف معارف در بیشتر ولایات مساعد نیست، انکشاف معارف با زور تفنگ ناممکن است، مردم باید در انکشاف آن سهم داشته باشند."
به باور او، در ولسوالی خاک سفید معارف دخترانه نیست؛ امنیت در این منطقه تامین است؛ اما به دلیل نبود آموزگاران بانو، هیچ مکتب دخترانه‌یی در آن فعالیت ندارد.
آقای ننگ گفت که دولت مکاتبی را در برخی ولسوالی‌ها ساخته و در صورتی که مردم همکاری کنند و آموزگار بانو علاقه‌مند کار باشد، دولت این مکاتب را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала