داستان خانواده افغان که از چنگ داعش نجات یافتد

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghiزنان اسیر داعش
زنان اسیر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش همه‌جا را گرفته بود و ما در خانه گیر مانده بودیم و هیچ راه فراری وجود نداشت. ما مدت ۱۰ روز در خانۀ بند مانده بودیم و آب و غذا نداشتیم. تنها نان خشک داشتیم و به اطفال مان می‌دادیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز, یک خانوادۀ ۱۹ نفری نجات‌یافته از نزد گروه داعش در شرق کشور، از سرگذشت تلخ‌شان در نزد این گروه، سخن می‌زنند. این خانواده‌ها می‌گویند که افراد وابسته به داعش به آنان هشدار داده بودند که اگربرای بیرون‌شدن از خانه‌های‌شان تلاش کنند کشته خواهند شد.

ملنگ، پیر هفتاد ساله، باشندۀ ولسوالی پچیراگام ننگرهار و یکی‌از اعضای این خانوادۀ ۱۹ نفری می‌گوید: «جنگ‌جویان داعش پیش ما آمدند و گفتند هیچ جای دیگر نروید. من از آنان پرسیدم که اگر جای نرویم پس کجا برویم، ما چه اشتباه کرده‌ایم و شما چرا این جا آمده‌اید؟ آنان گفتند که ما برای کشتن شما آمده‌ایم.»

Семья за молитвой перед трапезой во время священного месяца Рамадан в Карачи, Пакистан - اسپوتنیک افغانستان
داعش: ساکنان موصل غذایی خود را به ما بدهند

بسمل گل، خیاشنۀ ملنگ، می‌گوید: «داعش همه‌جا را گرفته بود و ما در خانه گیر مانده بودیم و هیچ راه فراری وجود نداشت. ما مدت ۱۰ روز در خانۀ بند مانده بودیم و آب و غذا نداشتیم. تنها نان خشک داشتیم و به اطفال مان می‌دادیم.»

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که این غیرنظامیان در عملیات نیروهای امنیتی از چنگ داعش نجات داده شدند.

آقای خوگیانی می‌گوید: «نیروهای امنیتی ما عملیاتی را در پچیراگام ننگرهار راه‌اندازی کرده‌اند و ۱۹ غیرنظامی را که اعضای یک خانواده استند، نجات دادند.»

افراد مسلح داعش 300 نفر باشنده موصول را اعدام کردند - اسپوتنیک افغانستان
داعش اعضای خود را به آتش کشید

این خانواده همانند ده‌ها خانوادۀ دیگر از پچیراگان به شهر جَلال‌آباد فرار کرده‌است و از حکومت و نهادهای مددرسان می‌خواهند که کمک‌های لازم در اختیار آنان قرار دهند.

باشنده‌گان ننگرهار می‌گویند که داعش اکنون فعالیت‌هایش را در پنج ولسوالی گسترش داده‌است و حکومت باید این تهدید را جدی بگیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала