کمک 76 میلیون دالری اتحادیه اروپا و بانک انکشاف آسیایی برای مصوونیت غذایی

© Photo / وزارت مالیهکمک 76 میلیون دالری اتحادیه اروپا و بانک انکشاف آسیایی برای مصوونیت غذایی
کمک 76 میلیون دالری اتحادیه اروپا و بانک انکشاف آسیایی برای مصوونیت غذایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بانک انکشاف آسیایی و اتحادیه اروپا مبلغ هفتاد و شش میلیون دالر به منظور مصوونیت غذایی و تنوع تولیدات زراعتی به دولت افغانستان کمک می‌کنند.

قرارداد این کمک‌ها امروز میان تام پانیلا رییس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، گونزالو سیرانو معاون همکاری‌های اتحادیه اروپا در افغانستان با اکلیل حکیمی وزیر مالیه به امضا رسید. پنجاه میلیون این کمک از سوی اتحادیه اروپا و بیست و شش میلیون دیگر آن توسط بانک انکشاف آسیایی پرداخته می‌شود.

اکلیل حکیمی در مراسم امضای این قراردادها گفت: «این پروژه یکی از اولویت‌های حکومت افغانستان را که توسعه سیستم آبیاری موثر می‌باشد در همکاری با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و انرژی و آب  در برخی از ساحات حوزه آبی پنج آمو، واقع در شمال شرق کشور شامل ولایات بدخشان، بغلان، کندز، تخار، و بامیان  عملی خواهد ساخت و این پروژه بطور شفاف و حسابده از طریق بودجه ملی تطبیق خواهد شد.»

در همین‌حال، تام پانیلا می‌گوید که از طریق این کمک سیستم آبیاری در بخش‌هایی از افغانستان بهبود خواهد یافت. رییس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان گفت: «در نتیجه این پروژه درآمد حدود ۵۵ هزار فامیل زراعت پیشه از طریق بالارفتن توانایی‌های زمین و تنوع حاصلات، افزایش خواهد یافت. این پروژه زمینه کار را برای حدود ۹ هزار تن از باشندگان محل در جریان ۲۰ سال دوره پروژه متذکره نیز مساعد می‌سازد.» 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала