دیدار روسای فدراسیون های ورزش های دانشگاهی افغانستان و ایران

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منقوش‌الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان با محمد رضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، منقوش‌الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان و هیأت همراه با حضور در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران دیدار کرد.

در این دیدار درباره تعامل و راه‌های توسعه ورزش دانشگاهی گفت‌وگو شد.

 محمدرضادهخدا با ارائه گزارشی از فعالیت های این فدراسیون گفت: با توجه به مشترکات 2 کشور امیدوارم این نشست بتواند به تقویت همکاری مشترک بین ایران و افغانستان و توسعه و حفظ فرصت‌های لازم برای کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی بیانجامد.

باشگاه خبرنگاران به نقل از وی نوشت: امیدوارم بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان همکاری گسترش یابد و روابط بین‌الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی، کارگاه‌های علمی ورزشی اردوهای مختلف مشترک و مسابقات چند جانبه تقویت شود.

منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیت‌های کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدفمان ایجاد راهکار برای گسترش روابط ورزشی 2 کشور است، با توجه به پتانسیل بالای موجود برای همکاری‌های بیشتر در همه زمینه‌ها و بهره گیری از امکانات یکدیگر امیدوار هستیم.

وی خواستار برگزاری اردوی تیم‌های ملی دانشجویان تکواندو و ووشوی افغانستان در ایران شد تا آنها برای حضور در رقابت‌های بیست و نهمین «یونیورسیاد» دانشجویان جهان به میزبانی چین تایپه آماده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала