کشورهای عضو انترپول موجودیت تروریستان را تحمل نکنند

© InterpolInterpol
Interpol - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان، از کشورهای عضو انترپول یا پولیس بین‌الملل خواسته تا پس از این متحدانه و سرتاسری با گروه‌های تروریستی مبارزه کرده و موجودیت این گروه‌ها را در کشورهای شان تحمل نکنند.

آقای رحمان که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی پولیس بین‌الملل با یورگن ستاک سکرتر جنرال این سازمان دیدار و گفتگو داشت، تاکید کرده که لانه‌های گروه‌های تروریستی در پاکستان قرار دارند و این گروه‌ها توسط حلقات مشخص و سازمان استخباراتی آن کشور تجهیز و تمویل می‌شوند.

معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان می‌افزاید که سازمان‌های فعال در زمینه مبارزه با تروریزم و جرایم،‌ باید برخوردهای‌ جدی با حلقاتی که از افراط‌گرایی و تروریزم حمایت می‌کنند داشته باشند.

آقای رحمان از سکرتر جنرال پولیس بین‌‌الملل خواست تا زمینه تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو این سازمان را بیشتر ساخته و در راستای بلند بردن ظرفیت اداره انترپول افغانستان همکاری جدی‌تری داشته باشد.

معین ارشد وزارت امور داخله افغانستان می‌افزاید که این کشور بدلیل همرز بودن با کشورهایی که از تروریستان به عنوان وسیله استفاده می‌کنند، آسیب‌پذیر است و از همین‌رو به حمایت جدی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نیاز دارد.

در همین‌حال،‌ یورگن ستاک نیز گفته است که کشورهای عضو این سازمان با گروه‌های تروریستی و مجرمان مبارزه جدی‌تر و قاطعانه‌تری داشته باشند.

وی افزوده که سازمان انترپول در نظر دارد تا از طریق بلند بردن ظرفیت اداره‌های انترپول کشورهای عضو، افزایش سطح همکاری‌های مرزی، تبادل تجارت و اطلاعات، مبارزه موثر با جرایم سازمان یافته و گروه‌های تروریستی تلاش کند.

مجمع عمومی پولیس بین‌الملل متشکل از اكثريت کشورهای جهان است که سالانه یک‌بار نشست‌های دوره‌یی خود را به منظور بحث پیرامون چگونگی مبارزه با جرایم به ویژه جرایم سازمان یافته و مشکلات فرامرزی برگزار می‌کند.
افغانستان توانست اين بار در هشتاد و پنجمین مجمع عمومی انترپول عضويت و رياست كميته انتخابات را نيز بدست آورد.
در اين مجمع ريیس جديد انترپول، معاون ریيس و سه عضو كميته اجرایي براي قاره‌های امريكا، اروپا و آسيا نیز انتخاب شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала