پس منظر سیاست های امریکا در قضایای افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Podvitskiپیروزی ترامپ با عث تغییر نظم جهان میگردد
پیروزی ترامپ با عث تغییر نظم جهان میگردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بالاخره کمپاین انتخاباتی امریکا پایان یافت و دونالد ترامپ برنده کرسی قصر سفید شناخته شد.

اگر چه کاملا قبل ازوقت است تا بیشبینی های در مورد عملکرد های آینده اداره ترامپ در قضایای مربوط به افغانستان نمود، زیرا ترامپ در کمپاین انتخاباتی خود حرف های زیادی در مورد افغانستان ابراز ننموده و البته چند مورد صحبت هایش، که ارتباط بیشتر به پاکستان میگیرد، قابل یاد آوری است.

مشاور ترامپ: توافق در باره برنامه هسته ای ایران تغیر خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
مشاور ترامپ: توافق در باره برنامه هسته ای ایران تغیر خواهد کرد
 وی پاکستان را خطر بزرگ برای منطقه و جهان تلقی می نماید ، چون به نظر وی از یک طرف تروریزم در این کشور لانه نموده و از طرف ای هم این کشور مجهز با سلاح هستوی است. از این سبب وی معتقد است که موجودیت قوای امریکا در افغانستان یک ضرورت ناگزیر محصوب می گردد. مشخصا در رابطه به افغانستان هم در یکی از صحبت های خود برعکس ابراز نمود که در این کشور ما پول مصرف می کنیم ، عسکر ما کشته می شود ، مکتب اعمار می کنیم و آنها ویران می کنند ، بدین اساس گویا چه ضرور است تا مصارف بی جای صورت گیرد. 
لت و کوب یک شاگرد مکتب در کالیفورنیا به دلیل علاقه‌مندی به ترامپ (ویدیو)

خوب به هر ترتیب این سخنان وی را می توان کاملآ نادیده گرفت در مجموع در امریکا معمول است که کاندیدان ریاست جمهوری در حین کمپاین انتخاباتی خود حرفهای ضد و نقیض را بیان می دارند و معمولآ این صحبت های شان منحصر به اجتماعات ایست که ایشان با درک قبلی از نبض مجلس سخن می گویند و فردای آن در محفلی دیگری حتا فراموش می کنند که دیروز چه گفته بودند. اگر وعده های هشت سال قبل اوباما را به یاد داشته باشید، وی نیز گفته بود که تروریزم را باید در لانه هایش از بین برد و این لانه ها نه در افغانستان ، بلکه در پاکستان قرار دارند و من در صورت موفقیت ام عملیات ضد تروریستی را در پاکستان انجام خواهم داد. اما در این هشت سال تا به امروز شما شاید مناسبات اداره اوباما با پاکستان بودید. همچنان وی در مورد زندان گوانتاناما نیز گفته بود که اولین اقدامش بسته کردن این زندان خواهد بود ، اما قرار معلوم تا به حال فعال است. وی گفته بود که در صورت موفقیت اش زیادتر متوجه سیاست داخلی کشورش خواهد بود، چیزی را که ترامپ امروز نیز وعده میدهد، اما شما دیدید که وی توجه زیادی به سیاست خارجی نمود، که نتیجه نامطلوب اش هم یکی از دلایل عمده ناکامی کاندید حزب دموکرات هیلاری کلینتن بود.
در این مورد مصاحبه ای محترم بصیر رنجبر اگاه در مسایل سیاسی را با  کلیک لینک بشنوید:

دیده شود که ترامپ چه شخصی را سفیر و نماینده خاص خود در امور افغانستان و پاکستان می گمارد ، چون تا حدی زیادی چنین مقام رول تایین کننده در قبال سیاست امریکا در افغانستان و پاکستان دارد. 
دونالد ترامپ  و چند و چون بازی در صحنه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ و چند و چون بازی در صحنه افغانستان
 ترامپ واقعآ شخص غیر قابل پیشبینی است. اگر چه میگویند که در امریکا رییس جمهور رول اساسی ندارد و این کشور را سیستم قبلا تنظیم شده اداره میکند.اما به هر ترتیب، امید که حد اقل ترامپ به وعده های خود در مبارزه با تروریزم وفادار باقی بماند. وی گفته بود که در صورت موفقیت اش در یک ماه داعش را از بین می برد ، در یک ماه ناممکن است، حداقل اگر صادقانه روی حرف خود ایستاد باشد، با مرور زمان بدون شک نتیجه خواهد داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала