جاپان به کمک‌هایش در افغانستان افزایش می‌دهد

© Photo / ریاست اجراییهجاپان به کمک‌هایش در افغانستان افزایش می‌دهد
جاپان به کمک‌هایش در افغانستان افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: میتسوجی سوزوکا سفیر جدید جاپان در کابل، اعلام کرده که توکیو درنظر دارد تا میزان کمک‌هایش به افغانستان را افزایش دهد.

به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه، آقای سوزکا که امروز در کابل با عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو داشت، افزود که این کمک‌های عرصه‌های انکشافی، بشری، تعلیمی و تحصیلی و همچنین ارتقای ظرفیت در نهادهای دولتی افغانستان افزایش خواهد یافت.

دفتر ریاست اجراییه در باره افزایش کمک‌های دولت جاپان به افغانستان جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

سفیر جاپان در کابل همچنین نسبت به تامین ثبات سیاسی و صلح در افغانستان ابراز امیدواری کرده می‌گوید که کشورش انتظار دارد تا حکومت وحدت ملی در زمینه‌ اصلاحات و بهبود شرایط انتخابات تلاش‌های بیشتری به خرج دهد.

در همین‌حال، عبدالله عبدالله می‌گوید که دولت افغانستان خواستار کمک‌ها و همکاری‌های بیشتر جاپان در عرصه‌های انرژی، توسعه‌پایدار و ارتقای ظرفیت سکتور خصوصی است. او تاکید کرده که توجه به این پروژه‌ها می‌تواند افغانستان را در رسیدن به خودکفایی کمک کند.

جاپان از جمله مهم‌ترین کشورهای کمک کننده به افغانستان به شمار می‌رود. این کشور از سال 2001 به این سو نقش فعالی را در عرصه‌های بازسازی و انکشافی افغانستان داشته و میلیاردها دالر در این راستا به مصرف رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала