سردسته داعش در بامیان دستگیر شد

© Sputnik / Zafarshah Rouyeeسردسته داعش در بامیان دستگیر شد
سردسته داعش در بامیان دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پلیس بامیان از بازداشت یک سردسته شورشی وابسته به گروه دولت اسلامی، معروف به داعش در این ولایت خبر داده اس

به گزارش سپوتنیک به نقل از شفقناافغانستان؛ خدایار قدسی به خبرنگاران گفته که ابراهیم فکوری مشهور به "شوخک" با چند شبکه تروریستی ارتباط داشته و اخیرا در تلاش بر هم زدن جشنواره نامگذاری بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا، سارک، بوده است.

شهر بامیان از سوی سارک به عنوان پایتخت فرهنگی این سازمان در سال ۲۰۱۵ نام‌گذاری شده و قرار است این عنوان در هفته جاری طی مراسمی در بامیان رسما اعلام شود.

پیش از این سابقه نداشته که گروه داعش در افغانستان از میان هزاره‌های شیعه عضوگیری کرده باشد. فردی که پلیس بامیان اعلام کرده به اتهام عضویت گروه داعش دستگیر شده، هزاره اهل ولایت بامیان و از فرماندهان سابق جهادی است.

آقای قدسی گفت که ابراهیم شوخک گروهی از مردان مسلح را با خود داشته و پس از عملیاتی ۷۲ ساعته در ولسوالی ورس بازداشت شده است. به گفته مقام‌های ولایت بامیان او به تازگی به گروه داعش پیوسته و از سوی این گروه به عنوان مسئول عملیات در ولایت‌های دایکندی، غور و بامیان تعیین شده بود. خدایار قدسی گفت که ابراهیم شوخک از منابع بیرونی حمایت مالی دریافت می‌کرد و ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی به دست می‌آورد. پیدا شدن رد پای گروه داعش در بامیان، که یکی از آرام‌ترین ولایت‌های افغانستان شمرده می‌شود، برخی را نگران کرده است. هفته گذشته فرمانده پلیس بامیان به بی‌بی‌سی گفته بود این ولایت در محاصره مخالفان مسلح مستقر در ولایت‌های همجوار قرار دارد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала