جلوگیری از باز شدن یک دفتر استخباراتی گروه‌های تروریستی در لغمان

© Photo / کسرا جلوگیری از باز شدن یک دفتر استخباراتی گروه‌های تروریستی در لغمان
جلوگیری از باز شدن یک دفتر استخباراتی گروه‌های تروریستی در لغمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتینک، کابل: وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده که نیروهای پولیس مبارزه با تروریزم سه تن از جاسوسان مربوط به گروه‌های تروریستی را که می‌خواستند یک دفتر استخباراتی شبکه تروریستی حقانی را از پاکستان به ولایت لغمان در شرق افغانستان باز کنند، بازداشت کرده‌اند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که این جاسوسان می‌خواستند با انتقال دفتر استخباراتی گروه تروریستی حقانی به ولایت لغمان، در راستای استخدام افراد جدید به این گروه و شناسایی هویت ماموران دولتی فعالیت کنند.

آقای دانش افزود که این سه جاسوس در مرکز ولایت لغمان بازداشت شده‌اند.

وزارت امور داخله می‌افزاید که این جاسوسان در جمع مهاجرین بازگشت کننده از پاکستان وارد ولایت لغمان شده‌ بودند. به گفته این وزارت، سازمان‌‌های استخباراتی پاکستان و گروه‌های تروریستی مستقر در آن کشور،‌ بدنبال افزایش فشار‌های بین‌المللی و دولت افغانستان بالای حکومت پاکستان،‌ تصمیم گرفته‌اند تا مراکز استخباراتی گروه‌های تروریستی را از آن کشور به افغانستان منتقل کنند. وزارت امور داخله تاکید کرده که از این جاسوسان بازداشت شده مقداری اسناد نوشتاری مربوط به فعالیت‌های استخباراتی، لباس نظامی و برخی از تجهیزات اداری نیز بدست آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала