خانه آزادی: اشرف غنی در هند حرف میلیون ها شهروند را گفت

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: خانه آزادی، از نهادهای رسانه یی افغانستان، از اظهارات اشرف غنی در ششمین نشست قلب آسیا موسوم به پروسه استنانبول در شهر امرتسر هند، اعلام حمایت کرده می گوید که این اظهارات حرف دل میلیون ها شهروند افغانستان بود.

اشرف غنی در نشست قلب آسیا کمک پنج صد میلیون دالری پاکستان برای بازسازی افغانستان را رد کرد و گفت که دولت پاکستان بهتر است این کمک را به منظور مبارزه با گروه های تروریستی در داخل کشور خود به مصرف برساند. آقای غنی همچنین در این نشست گفت که مخفی گاه های گروه های تروریستی در منطقه مشخص است.

اما، بدنبال این اظهارات رسانه های پاکستان موضع گیری تندی علیه ریاست جمهوری افغانستان داشته اند.

خانه آزادی در اعلامیه ای رسانه های پاکستانی را متهم به نفاق افگنی میان مردم افغانستان و پاکستان کرده می گوید: "محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در نشست قلب آسیا خواسته‌ها و مطالبات مردم افغانستان را به خوبی بازتاب داد. این سخنان حرف دل میلیون‌ها شهروند کشور است که برای نخستین بار با جدیت و قاطعیت تمام مطرح می‌گردد. متاسفانه پس از ایراد بیانیه رییس جمهوری اسلامی افغانستان شماری از رسانه‌های پاکستان همسو با دستگاه نظامی آن کشور، در صدد توهین به ریاست جمهوری اسلامی افغانستان برآمدند. این واکنش‌ها نشان می‌دهد که رسانه‌های جمعی در پاکستان متاثر از سیاست حاکم جنرالان آن کشور بوده و به حیث رکن چهارم دموکراسی عمل نمی‌کنند."

خانه آزادی موضع گیری رسانه های پاکستانی در برابر اظهارات اشرف غنی را توهین به شعور جمعی مردم توصیف کرده می افزاید: "از رسانه‌های پاکستانی می خواهیم تا از مردم افغانستان معذرت خواهی نمایند."

پیش از این دفتر "نی"، حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان نیز از رسانه های پاکستانی خواسته بود تا از مردم و دولت افغانستان بخاطر نشرات توهین آمیز اخیرشان معذرت خواهی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала