دو انتحارکننده پاکستانی در ننگرهار بازداشت شدند

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، می‌گویند که دو انتحارکننده که می‌خواستند در برخی از ادارات مهم دولتی دست به حملات تروریستی انتحاری بزنند، توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، در اعلامیه‌ای گفته است این دو انتحارکننده که رحیم‌الله و عالم‌زیب نام دارند، باشندگان اصلی منطقه خیبر ایجنسی پاکستان هستند. به گفته او، این تروریستان تصمیم داشتند تا به ولسوالی خوگیانی رفته و در آنجا واسکت‌های انتحاری شان را برتن کرده و دوباره برای انجام حملات انتحاری به شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار بیایند.

این دو انتحارکننده پاکستانی اعتراف کرده‌اند که در خیبر ایجنسی آموزش‌های تروریستی دیده‌اند. به گفته عطاالله خوگیانی، در جریان آموزش‌های تروریستی به آنان گفته شده که در افغانستان هند و امریکا حضور دارند و تمام مردم افغانستان کافر شده‌اند.

سخنگوی والی ننگرهار افزوده است که این دو انتحارکننده پاکستانی پس از رسیدن به جلال‌آباد، از سوی طالبان بالای شان دستور داده شده تا بالای نیروهای امنیتی افغانستان و برخی از ادارات مهم دست به حملات تروریستی بزنند.

این دو انتحارکننده پاکستانی گفته‌اند: «با وارد شدن به شهر جلال‌آباد، دیدیم که در این‌جا تمام مردم پشتون‌های خود ما هستند، مسلمان و مردم خوبی اند. قبل از این که ما در ولسوالی خوگیانی برای گرفتن واسکت‌های انتحاری خود برویم، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدیم.»

دو روز قبل نیز دو شهر پاکستان به اتهام آدم‌ربایی در ولایت ننگرهار بازداشت شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала