اظهارات بعضی از کشور ها باعث قوت گرفتن مجدد طالبان می شود

© Photo / صفحه احمدضیا مسعوداظهارات بعضی از کشور ها باعث قوت گرفتن مجدد طالبان می شود
اظهارات بعضی از کشور ها باعث قوت گرفتن مجدد طالبان می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب می گوید که سال آینده دشوار ترین سال امنیتی خواهد بود و مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری بخدی، آقای مسعود در سفر به کاپیسا به هدف برسی مشکلات باشندگان این ولایت در شهر محمود راقی با حضور داشت مقام های محلی، مسوولان امنیتی، بزرگان قومی، علمای دینی و فعالان جامعه مدنی سخنرانی کرد.
آقای مسعود گفت: "سال را که ما پیشرو داریم، سال دشوار امنیتی خواهد بود و به مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود".
نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب می گوید با آنکه در سال جاری دشمن به دلیل اختلافات درونی شان شکست خورده اما اظهار نظر برخی کشورها سبب قوت گرفتن دوباره دشمنان شده و جنگ سخت را شروع خواهند کرد.
او گفت: "دشمن از سوی نیروهای امنیتی و هم در نتیجه اختلافات درونی شان شکست خورده اما متاسفانه گفته های اخیر دوستان بین المللی سبب قوت گرفتن دوباره شان شده و در تلاش آغاز جنگ های سخت در سال پیشرو هستند".
این گفته ها در حالی مطرح می شود که گفته می شود همواره پاکستان و برخی کشورهای همسایه متهم به حمایت از هراس افگنی در افغانستان شده اند.
مسعود شماری از کشور های همسایه را متهم به حمایت از هراس افگنی کرده و تاکید کرد که که افغانستان به میدان جنگ کشور های همسایه تبدیل شده است.
او گفت: "متاسفانه افغانستان را به میدان جنگ خود مبدل ساخته اند و هر کدامش میخواهند حریف خود را در افغانستان شکست بدهند اما ما باید متوجه باشیم تا جلو این کارها را بیگیرم".
احمد ضیا مسعود از رهبران جهادی، بزرگان قومی و شهروندان کشور خواست تا در برابر گروه های هراس افگن و برنامه های کشور های همسایه ایستاده گی کنند و جلو فعالیت آنان را در افغانستان بیگیرند.
حکومت انتظار دارد که با آمدن گلبدین حکمتیار به افغانستان شدت نبردها در سال آینده کاهش خواهد یافت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала