یک باب مکتب دخترانه در لوگر به آتش کشیده شد

© REUTERS / Bjorn Larsson Rosvallیک باب مکتب دخترانه در لوگر به آتش کشیده شد
یک باب مکتب دخترانه در لوگر به آتش کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت معارف می‌گوید که یک باب مکتب دخترانه شب گذشته در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر،‌ در جنوب شرق کابل، توسط هشت تن از افراد مسلح به آتش کشیده شده است.

وزارت معارف از این مکتب دخترانه به نام مکت متوسطه «کتب‌خیل» یاد کرده می‌گوید که توسط هشت تن از افراد مسلح «معارف ستیز» به آتش کشیده شده است.
به گفته وزارت معارف افغانستان، ابتدا این افراد مسلح نگهبان مکتب را بسته و سپس آن را به آتش کشیده است. این وزارت تاکید کرده که در نتیجه این آتش‌سوزی صدها جلد کتاب درسی به شمول کتاب‌های دینی، اتاق‌های تدریسی و اداری، میز، چوکی و وسایل لابراتواری و اسناد رسمی حریق شده است.
وزارت معارف می‌افزاید که مکتب متوسطه «کتب خیل» در یک ساختمان شخصی فعالیت می‌کرد. در این مکتب 550 دانش‌آموز دختر مصروف آموزش و پرورش بودند.
وزارت معارف این اقدام افراد مسلح را یک عمل ضد علم و ضد پیشرفت توصیف کرده و از نیروهای امنیتی خواسته تا هرچه زودتر عاملان این رویداد را شناسایی و به دادگاه بکشانند.
دولت افغانستان از اعضای گروه طالبان به عنوان افراد معارف ستیز یاد می‌کند. این گروه با تحصیل و تعلیم دختران مخالف است. در زمان حاکمیت این گروه، زنان و دختران حق تحصیل، آموزش و کار در بیرون از خانه را نداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала