عبدالله برای پاک‌کاری کثافات از شهر کابل دست به کار شد

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله برای پاک‌کاری کثافات از شهر کابل دست به کار شد
عبدالله برای پاک‌کاری کثافات از شهر کابل دست به کار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، با شرکت در سومین مرحله از کمپاین پاک‌کاری کثافات از شهر کابل، امروز لباس نارنجی برتن کرده و برای پاک‌کاری کثافات دست به کار شد.

آقای عبدالله در این کمپاین که توسط شهرداری کابل و وزارت فواید عامه برای ده روز راه‌اندازی شده است، گفت که تمام شهروندان مسوولیت دارند تا زباله‌ها و کثافات را از اطراف خود جمع‌آوری کنند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در آغاز این کمپاین که از دامنه تپه وزیر محمداکبرخان، از مناطق مرفه‌نشین شهر کابل آغاز شد، گفت: «این ابتکار به‌هدف پاک‌کاری شهر و جمع آوری زباله‌ها در سطح رهبری گرفته‌ شد که در آن، وزارت فواید عامه و شهرداری کابل با همکاری بخش خصوصی مشترکا کار می‌کنند اما این یک اقدام کوتاه مدت برای حل مشکلات فعلی شهر کابل است.» وی همچنین تاکید کرد: «راه‌اندازی کمپاین ده روزه حشر تنظیف شهرداری کابل تا تطبیق برنامه‌های بنیادی و ایجاد یک سیستم منظم برای جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت آن یک ضرورت است. در حال حاضر به دلیل نبود زیربنا‌ها و ازدیاد نفوس در پایتخت کشور، آلودگی محیط زیست یک چالش جدی است اما حکومت در این زمینه برنامه‌های اساسی را روی‌دست دارد.»

عبدالله عبدالله گفت که تمام نهادهای دولتی مسوولیت دارند تا در کمپاین جمع‌آوری کثافات از شهر کابل سهم بگیرند.

آقای عبدالله از شهروندان کابل نیز خواست تا در پاک‌ نگهداشتن محیط شان توجه بیشتری داشته باشند. وی افزود: «همکاری مردم برای داشتن یک محیط پاک شرط اساسی است، اگر شهروندان کابل در محیط، کوچه و جامعه با نارنجی‌پوشان همکاری نمایند، بدون شک بخش از مشکلات محیط زیستی حل می‌گردد.»

پیش از این اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان نیز به صورت نمادین اقدام به پاک‌کاری کثافات از شهر کابل کرده بود، اما باوجود چنین اقداماتی، میزان کثافت و زباله‌ها در کنار جاده‌های این شهر روز به روز بیشتر شده و به یک معضل مهم زیست محیطی مبدل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала