دستور غنی به مسوولان محلی برای مبارزه با مواد مخدر

© Photo / ارگ دستور غنی به مسوولان محلی برای مبارزه با مواد مخدر
دستور غنی به مسوولان محلی برای مبارزه با مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، به تمام مسوولان ملکی و نظامی سی و چهار ولایت این کشور دستور داده تا برای مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

به گفته او، کشت، تولید، پروسس، قاچاق و استعمال مواد مخدر که عامل فقر و ناامنی و مشکلات دیگر است، عاید آن به شبکه‎های قاچاق منطقوی و بین‎المللی می‌رسد و بنا همین دلیل برای جلوگیری آن باید اقدامات عاجل صورت گیرد.

آقای غنی که شام روز گذشته از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید با والیان، فرماندهان پولیس، قول اردو‌ها، زون‌های پولیس، رییسان ادارات امنیت ملی، مبارزه با مواد مخدر، حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ، احیا و انکشاف دهات، صحت عامه، و شوراهای ولایتی می‌کرد، گفت: «به اساس قانون و برنامه ملی مبارزه علیه مواد مخدر، واحد‎های اولی و دومی تمام ادارات زیربط مکلف اند تا در هماهنگی با تمام ارگان‎های سکتوری در جلوگیری از کشت کوکنار تلاش‎های جدی نمایند.»

اشرف‌غنی می‌گوید که براساس ملی عمل مبارزه با مواد مخدر، باید حداقل سالانه پنج درصد در کشت کوکنار کاهش بیاید.

اشرف‌غنی تاکید کرد که والیان ولایت‎های هلمند، بادغیس، کندهار، ننگرهار، ارزگان، بدخشان، فراه، نیمروز، غور، زابل، فاریاب، سرپل، لغمان و کنر مکلفیت بیشتری در از بین بردن کشت‌زارهای کوکنار دارند. به گفته او، در ولایات بغلان، هرات، کابل، دایکندی، جوزجان و کاپیسا که در آن‏ها کمتر از یک‌هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده مسوولان این ولایات موظف اند تا کشت کوکنار را به سرحد صفر کاهش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала