مسئولان امنیتی از سوی مجلس سنا فرا خوانده شد

© Flickr / New Zealand Defence Force Followمسئولان امنیتی از سوی مجلس سنا فرا خوانده شد
مسئولان امنیتی از سوی مجلس سنا فرا خوانده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نمایندگان کشور به دلیل افزایش ناامنی در افغانستان مسوولان امنیتی کشور را در این مجلس فراخواندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری بخدی، مجلس سنا افغانستان به دلیل این که در کشور جنگ بیشتر شده است وزیران دفاع و داخله و رییس امنیت ملی را به نشست عمومی این مجلس فراخوانده اند.
نمایندگان سنا افزوده اند که فعالیت های گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بیشتر شده، شاهراه ها ناامن و حملات انتحاری در شهرها رو به بیشتر شدن است.
به گفته اعضای مجلس سنا در حال حاضر در ۱۸ ولایت افغانستان جنگ جریان دارد و برخی از نقاط در اختیار گروه های مخلف مسلاح دولت قرار دارد. ادعای که از سوی مسوولان امنیتی رد شد.
جواب مسوولان امنیتی 
هر چند مسوولان امنیتی گفته های اعضای مجلس را رد کردند اما سنا بر گفته هایش تاکید کرده و گفتند که ناامنی به صورت روز افزود در افغانستان بیشتر می شود.
آنان (مسوولان امنیتی) می گیند که امسال به مخالفان مسلح دولت افغانسان تلفات سنگین ارد کرده و نیروهای امنیتی کشور اهداف شورشیان را خنثی کرده اند.
عبدالله حبیبی، وزیر دفاع کشور در مجلس سنا گفت که نیروهای دفاعی افغانستان برای بهار آینده آمادگی راه اندازی عملیات ‌های نظامی گسترده را می‌ گیرند.
آقای حبیبی همزمان گفت که وزارت دفاع ملی برای خنثی کردن جنگ روانی شورشیان در کشور امادگی می گیرند تا برخی از نگرانی که از این راه در بین مردم به وجد میاید، رفع شود.
وزیر دفاع کشور در مورد نگرانی آنان در باره داعش گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در سال جاری در جنوب ننگرهار به ویژه ولسوالی پچیراگام داعش را سرکوب کرده اند.
گفته می شود که عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای سرکوب گروه داعش در کشور جریان دارد.
نیاز به بسیج ملی
معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی کشور که از جمله مسوولان امنیتی بود که به مجلس سنا آمده بود گفت که برای ختم جنگ در افغانستان، به "بسیج ملی نیاز" است.
او می گوید که هر چند شورشیان تلاش می کنند تا کشور را ناامن کند اما به گفته او برای تامین ثبات سیاسی باید تلاش‌های همه جانبه صورت گیرد.
به گفته استانکزی، رقابت‌ های شخصی، قومی، سمتی و زبانی باعث شده که نظام سیاسی تضعیف شود و مخالفان دولت از آن به نفع خود استفاده کنند.
او همچنین در مورد وجود افرادی که برای مخالفان مسلح تسهیلات فراهم می ‌کنند، هشدار داد و آنان را خطرناکتر از مخالفان مسلح خواند.
رییس امنیت ملی کشور می گوید افرادی که مخالفان مسلح دولت را در خانه هایشان پنهان می کنند و انان را در موتر هایشان تا مقصدگاه می برند باید مجازات سختر از مخالفان مسلح دولت داده شود.
جنگ موجود جهاد نه بلکه کشتار مردم بیگناست
معصوم استانکزی رییس امنیت ملی کشور همچنان می گوید که برای ریشه کن کردن جنگ در افغانستان باید انگیزده جنگ برای مخالفان مسلح دولت تغییر کرده و به آنان فهمانده شود که آنان در افغانستان جهاد نمی کنند بلکه مردمان بی گناه را می کشند.
این گفته ها در حالی به وجود میاید که پیش از این مقام های حکومتی بخصوص عبدالرب رسول سیاف عضو پیشین نمایندگان در داخل نظام از ستون پنچم یاد کرده بود.
آقای سیاف گفته بود کسانی هستند که در داخل نظام بدون کدام ترس از شورشیان حمایت کرده و برای آنان تسهیلات فراهم می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала