گفتگوی دیپلومات‌های افغان برای گسترش روابط با هند

© Photo / وزارت خارجهگفتگوی دیپلومات‌های افغان برای گسترش روابط با هند
گفتگوی دیپلومات‌های افغان برای گسترش روابط با هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، از طریق یک ویدیو کنفرانس با سفیر و دیپلومات‌های افغان در دهلی جدید، برای گسترش روابط و همکاری‌ها با دولت هند گفتگو کرده است.

وزارت امور خارجه با اعلام این خبر در یک بیانیه کوتاه می‌گوید که در این تماس ویدیویی، روی تطبیق مواد و تصامیم اعلامیه کنفرانس اخیر قلب آسیا منعقده شهر امرتسر هند، تاسیس جنرال­قونسلی افغانستان در شهر حیدرآباد، راه­ اندازی فعالیت شورای مشترک افغان-هند، تدویر نشست سه­جانبه افغانستان، هند و ایران، بهره­گیری از بندر چابهار، تنظیم پلان کاری برای مساعدت‌های تعهد شده هند برای افغانستان، گسترش روابط اقتصادی، تجارتی، فرهنگی و مطبوعاتی، رسیدگی بهتر به امور دانشجویان و توجه بیشتر به استفاده بهینه از عضویت افغانستان در سازمان­های منطقه­یی بحث و گفتگوی همه «جانبه صورت» گرفته است. وزارت امور خارجه در باره نتیجه این بحث‌ها جزییاتی ارایه نکرده است.

افغانستان و هند باهم روابط گسترده دارند. برای اولین بار، دولت هند در سال 2011 میلادی با دولت افغانستان پیمان استراتیژیک امضا کرد. هند از جمله تمویل‌کنندگان منطقه‌یی است. این کشور از سال 2001 به این سو، در عرصه‌های بازسازی و کمک به دولت و مردم افغانستان نقش گسترده داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала