نظم نوین جهانی یعنی منافع امریکا

© Flickr / ResoluteSupportMedia«له امریکا متحدو ایالتونو سره د پوځي تړون د لغوه کولو وخت راغلی»
«له امریکا متحدو ایالتونو سره د پوځي تړون د لغوه کولو وخت راغلی» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوباما شعارهای بلند بالایی برای ریشه کن کردن تروریزم به خصوص در مرزهای افغانستان سر داد اما متاسفانه جنگ افغانستان به عنوان طویل ترین جنگ امریکا رقم خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از (afghanpaper)، عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان گفت: اگر بخواهیم نگاهی واقعی داشته باشیم، امریکا در طول جنگ سرد و بعد از آنکه اوایل دهه نود میلادی بود، به عنوان یک قدرت تک تاز در عالم مطرح شد و در ایجاد و شکل دهی سازمان های تروریستی که ما امروز شاهد آن هستیم به شدت دخیل بود. هدف آنها تامین منافع خود و به گفته خودشان تامین یک نظم نوین جهانی بود.
رحمانی بر این باور است، که امریکا از برخی نظریات افراطی در اسلام استفاده کرده و این جریان های خطرناک و تروریستی را به وجود آورده و گفت: واقعیت دیگری هم وجود دارد که آنچه امریکا شکل داد و به وجود آورد، درون جوامع اسلامی و لایه هایی از نظرات اندیشمندان اسلامی افراطی وجود داشت.
وی افزود: امریکا وقتی که جنگ خود را در افغانستان آغاز کرد، بسیار واضح گفت، که جنگ ما علیه تروریزم است. اما بعد از آن اوباما آمد و گفت، که این جنگ جنگ افغانستان است و طالبان هم از حد تروریست ها تنزل کردند و به جریان شورشگر تغییر نام یافتند. این موضوع نشان می دهد که یک ریگ جدی در کفش رهبران و مهندسان فکری جنگ افغانستان وجود دارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала