آمار جدید سازمان ملل متحد از تلفات حملات تروریستی کابل و قندهار

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، با محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه در کابل و قندهار، از میزان تلفات این حملات آمار جدیدی ارایه کرده است.

یوناما در اعلامیه‌ای می‌گوید در انفجاری که شام روز گذشته در جریان مهمانی شب در مهمان‌ خانه والی قندهار در جنوب افغانستان به وقوع پیوست، سیزده غیرنظامی به شمول پنج دیپلومات امارات متحده عربی به قتل رسیده‌اند. یوناما می‌افزاید که در این حادثه شمار دیگری به شمول والی و سفیر امارات متحده عربی زخمی شده‌اند. یوناما تاکید کرده که هیچ گروهی مسوولیت این رویداد تروریستی را به عهده نگرفته است.

هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان، همچنین در باره دو حمله انتحاری بعد از ظهر روز گذشته در سرک دارالامان در شهر کابل، می‌گوید که در این حملات سی و پنج نفر کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخمی شده‌اند. یوناما افزوده که در میان افراد کشته شده دو مقام اداره امنیت ملی افغانستان نیز شامل است. به گفته این سازمان، چهار تن دیگر از نیروهای امنیتی در این حملات زخمی شده‌اند. یوناما تاکید کرده که بیشتر تلفات به غیرنظامیان وارد شده است. مسوولیت حملات انتحاری را گروه طالبان به عهده گرفته است.

آمارها در باره میزان تلفات حملات روز گذشته از سوی نهادهای مختلف متفاوت ارایه شده است. وزارت امور داخله شام روز گذشته از کشته شدن 24 و زخمی شدن نزدیک به شصت تن دیگر در حملات انتحاری کابل خبر داد. اما وزارت صحت عامه رقم تلفات را بیشتر از این اعلام کرده بود.

 پرنیل کاردیل معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با محکوم کردن این حملات گفته است: «چنین حملات بی‌هدف، غیرقانونی و اسف‌بار، باعث افزایش بحران بشری می‌شود و دست یافتن به صلح که افغان‌ها به آن نیاز دارند و شایسته آن هستند را بیشتر با مشکل مواجه می‌سازد.»

وی تاکید کرده که عاملان این رویدادها باید پاسخگو باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала