چخانسوری: کشتار غیرنظامیان نشانه‌ی شکست طالبان است

© Photo / مرکز رسانه‌هاچخانسوری: کشتار غیرنظامیان نشانه‌ی شکست طالبان است
چخانسوری: کشتار غیرنظامیان نشانه‌ی شکست طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: محمدهارون چخانسوری سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان، با اشاره به چند حمله تروریستی در روز سه‌شنبه این هفته، می‌گوید که این حملات و هدف قرار دادن غیرنظامیان نشان‌دهنده ضعف و شکست گروه تروریستی طالبان است.

آقای چخانسوری که در یک کنفرانس خبری مشترک با سخنگوی وزارت امور داخله و اداره مستقل ارگان‌های محلی صحبت می‌‌کرد، گفت تروریستان طالب بدلیل این که امسال نتوانستند به اهداف شان برسند، حالا دست به کشتار غیرنظامیان زده‌اند. سخنگوی ریاست جمهوری گفت که طالبان می‌خواستند امسال برای خود جغرافیای خاصی در داخل افغانستان ایجاد کنند اما نتوانستند به این هدف شان برسند. او تاکید کرد که حملات اخیر و هدف قرار دادن غیرنظامیان، به منظور جبران تلفات سنگین طالبان در میدان‌های جنگ صورت گرفته است.

محمدهارون چخانسوری با اشاره به این که تروریستان طی دو سال اخیر از چگونگی وضعیت محاسبات غلط داشته اما بهتر است که پس از این دست از جنگ کشیده و به روند صلح بی‌پیوندند. وی تاکید کرد که در غیر این صورت با حملات نیروهای امنیتی نابود خواهند شد.

همچنین در این کنفرانس خبری منیره یوسف‌زاده سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محلی، با ارایه جزییاتی از چگونگی انفجار در مهمان خانه والی قندهار، گفت که وضعیت در شهر و ادارات قندهار به حالت عادی برگشته است. وی گفت: «وضعیت شهر و ادارات کندهار عادی است و مردم درحال اتخاذ انتظامات برای مراسم تشیع جنازه و خاک سپاری عبدالعلی شمسی معاون والی این ولایت هستند که وی  درنتیجه حادثه روز سه‌شنبه به شهادت رسیده است.»

وی گفت که مردم کندهار می‌خواهند با شرکت گسترده‌ی شان در مراسم خاک سپاری معاون والی، این را برای دشمنان افغانستان ثابت بسازند که حمله اخیرآنها بالای مقام ولایت کندهار هرگز نمی‌تواند تاثیر سو بالای مشارکت خوب مردم با حکومت محلی در کندهار داشته باشد.

در همین‌حال،‌ صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله در این کنفرانس خبری مشترک گفت که در حمله تروریستی بعد از ظهر سه شنبه در در نزدیکی الحاقیه شورای ملی در سرک دارالامان کابل، سی و هشت نفر کشته و هشتاد و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. او تاکید کرد که تروریستان هیچ‌گاه با متوسل شدن به کشتار غیرنظامیان و انجام حملات تروریستی به اهداف شوم خود نخواهند رسید چرا که  این حملات در مغایرت با ارزش‌های انسانی و اسلامی می‌باشند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала