واکنش عطا محمد نور در پیوند به گفته‌های عضو شورای عالی صلح

© عکس از صفحه عطا محمد نورواکنش عطا محمد نور در پیوند به گفته‌های عضو شورای عالی صلح
واکنش عطا محمد نور در پیوند به گفته‌های عضو شورای عالی صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور در پی اظهارات یک عضو شورای عالی صلح درباره طالبان و برهان الدین ربانی رییس جمهور اسبق کشور، خواهان بازداشت وی شد.

به گزارش خبرگزاری رها، عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به اظهارات عبدالحکیم مجاهد یک عضو برحال شورای عالی صلح افغانستان درباره طالبان و برهان الدین ربانی رئیس جمهور اسبق کشور واکنش تندی نشان داد و خواهان بازداشت وی گردید.

عبدالحکیم مجاهد در سخنانی از طالبان که مقابل شوروی جنگیده بود به عنوان فرشته های صلح یاد کرده بود.

وی همچنین داکتر نجیب الله رئیس جمهور اسبق کشور را خائن ملی و برهان الدین ربانی دیگر رئیس جمهور اسبق کشور را یکی از عوامل تخریب افغانستان در جنگ های داخلی عنوان کرد.

در همین حال، عطا محمد نور در صفحه اجتماعی اش نسبت به این گفته های مقام برحال عضو شورای عالی صلح کشور واکنش نشان داد و گفت پیش از اینکه به نبرد دشمن رفت، باید با دشمنان درون نظام جنگید.

سرپرست ولایت بلخ اظهارات  عبدالحکیم مجاهد در خصوص طالبان را خارج از عقلانیت توصیف کرده و گفته های او را نسبت به آقای ربانی توهین آمیز خواند.

به گفته نور، جایگاه کسانی که به شهیدان ملی کشور توهین می کند و از کسانی که مردم افغانستان را به خاک و خون می نشانند به نیکی یاد می کند، پشت میله های زندان است.

لازم به ذکر است که عبدالحکیم مجاهد نماینده اسبق گروه طالبان در سازمان ملل متحد بود و هم اکنون عضو شورای عالی صلح دولت افغانستان می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала