آخرین گفتگوی روسای جمهور امریکا و افغانستان

© AFP 2023 / Mandel Nganآخرین گفتگوی روسای جمهور امریکا و افغانستان
آخرین گفتگوی روسای جمهور امریکا و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری و ریاست اجراییه اعلام کرده اند که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در تماس تلفنی با ایشان خداحافظی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آوا به نقل از ارگ ریاست جمهوری، در این صحبت تلفنی رییس جمهور و رییس اجراییه حضور داشتند و آقای اوباما از حملات اخیر تروریستی در افغانستان ابراز تاسف کرده است.

رییس جمهور غنی در این تماس همچنان گفت: مردم افغانستان از همکاری موثر و حمایت دوام‌دار شخص بارک اوباما در بخش‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان طی هشت سال دوران ریاست‌جمهوری وی قدردانی می کند.

او افزود: "تصامیم استراتیژیک باراک اوباما درخصوص حمایت‌های تخنیکی و مالی ایالات متحده در بخش‌های امنیتی و انکشافی افغانستان و همچنان کمک آنها در امر مبارزه با تروریزم و دفاع از کشور نقش کلیدی و حیاتی داشته‌است."

اوباما با ابزار قدردانی از همکاری نزدیک دو کشور، گفت: حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد و تروریزم و ایجاد حاکمیت قانون تلاش کرده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی در این تماس تلفونی نیز، از بارک اوباما رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا به‌خاطر حمایت و همکاری‌های دوام‌دار امریکا با دولت و مردم افغانستان ابراز تشکر و سپاس نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала