وزارت دفاع وجود سربازان خیالی را رد کرد

© Photo / کسراوزارت دفاع وجود سربازان خیالی را رد کرد
وزارت دفاع وجود سربازان خیالی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گزارش‌ها در باره وجود سربازان خیالی در صفوف نیروهای اردوی ملی این کشور را بی‌بنیاد خوانده رد کرده است.

آقای وزیری در بیانیه گفته است که وزارت دفاع تشکیلات منظم دارد و کسی نمی‌تواند بدون خدمت امتیازات مادی و معنوی این وزارت را بگیرد.
دولت وزیری می‌گوید: «این وزارت از پیشرفته ترین سیستم‌های ثبت احوال مانند بایومتریک را در نظارت از حضور منسوبین استفاده می‌کند و تمام پرسونل وزارت دفاع ملی در سیستم بایومتریک وزارت د فاع ملی ثبت می‌باشند. این وزارت از سیستم تنظیم و اداره معلومات منابع بشری (ایرمز) برای ثبت و درج نمودن سوانح افسران، بریدملان و سربازان و پرسونل ملکی خویش استفاده می‌کند.»
سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید که بیشتر تشکیلات اردوی ملی در این سیستم ثبت و تعیین بست شده و افراد باقی‌مانده «به زودترین فرصت» در سیستم تنظیم و اداره معلومات بشری وزارت دفاع ثبت و راجستر خواهند شد.
دولت وزیری گفته است: «علاوتا معاشات ماهوار منسوبین به حسابات بانکی آنان تادیه می‌شود و منسوبین مستقیما از آن استفاده می‌کنند. بنا وزارت دفاع ملی گزارشات سربازان، بریدملان و افسران خیالی را در صفوف نیروهای اردوی ملی را رد می‌کند و آن را متناقض با سیستم تنظیم و اداره معلومات منابع بشری این وزارت می‌داند.»
اخیرا تلویزیون طلوع نیوز اعلام کرد که نزدیک به سی هزار سرباز خیالی در وزارت دفاع قرار دارند و ایالات متحده امریکا معاش این سربازان را قطع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала