افغانستان دیگر فاسدترین کشور دنیا نیست

© Fotolia / Alexander Rathsافغانستان دیگر فاسدترینکشور دنیا نیست
افغانستان دیگر فاسدترینکشور دنیا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش اخیر دفتر سازمان بین‌المللی شفافیت، افغانستان در فساد اداری از جایگاه چهارمین کشور به جایگاه هشتم در بین کشورهای دنیا صعود کرده است.

به گزارش سپوتنیک،به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در گزارش سال‌های گذشته سازمان بین‌المللی شفافیت افغانستان جایگاه چهارم و سوم و حتی نخست را در بین کشورهای که بیشترین فساد اداری را دارند از آن خود کرده بود، اما در گزارش اخیر این سازمان، افغانستان در مبارزه با فساد به جایگاه هشتم صعود کرده است.

«هارون‌چخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این گزارش اعلام کرد که فساد اداری پدیده‌ای گسترده است که نیاز به مبارزه طولانی مدت دارد.

وی تصریح کرد که ناامنی و فقدان ثبات در  افغانستان ارتباط نزدیکی با تاثیر یا عدم تاثیر در مبارزه با این پدیده دارد.

بر اساس گزارش این سازمان، کشور سومالی در بین 176 کشور دنیا از نظر فساد اداری فاسدترین کشور محسوب می‌شود و پس از آن «سودان‌جنوبی» دوم، «کره شمالی» سوم، «سوریه» چهارم، «یمن» پنجم، «سودان» ششم، «لیبی» هفتم و افغانستان در جایگاه هشتمین کشور فاسد دنیا قرار گرفته‌اند.

پاکستان نیز رتبه 59 فساد اداری در بین کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان نیز ماه قبل اعلام کرده بود که بجز افغان‌ها، خارجی‌ها نیز در افغانستان آغشته به فساد اداری هستند که باید مورد بازجویی و تحقیق از سوی نهادهای عدلی و قضایی قرار گیرند.

با این حال رئیس آسیای سازمان بین‌المللی شفافیت نیز ماه پیش گفته بود که هر چند برای مبارزه علیه فساد اداری در افغانستان حدود 16 اداره فعالیت می‌کنند اما هنوز فساد اداری در این کشور نگران کننده است و از هر 8 دلاری که به افغانستان کمک می‌شود یک دلار آن ناپدید می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала