غصب هزاران جریب زمین دولتی در لوگر

عضو شوید
جنجال ها بر سر غصب زمین میان حکومت و باشنده‌گان ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر زمانی به خشونت ها انجامید که حکومت می خواست زمین‌هایی را از مردم باز گرداند که به گفتۀ حکومت زمین‌های دولتی می باشد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از کابل نیوز، قوم ساکن نیازی در ولسوالی محمد آغه که بر این زمین‌ها دعوای ملکیت می کنند، برضد والی دست به تظاهرات زدند و خواهان برکناری وی شدند.

اما والی لوگر روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه ها گفت که در این ولایت 11 هزار و 587 جریب زمین غصب شده است و لستی از 1898 تن از غاصبان را آماده کرده است که در آیندۀ نزدیک آنرا به ارگانهای عدلی و قضایی خواهد سپرد.

والی میگوید که در جلوگیری از غصب زمین در ولایت لوگر رئیس جمهور غنی نیز از وی حمایت کرده است.

در همین حال، نماینده گان لوگر در شورای ملی و اعضای شورای ولایتی میگویند که برخی حلقات به هدف غصب زمین های زیادی در این ولایت، به تشنج ها میان مردم و حکومت دامن می زنند.

جنجالها بر سر زمین میان حکومت و باشنده گان یکی از بخش‌های ولسوالی محمد آغه در حالی است که جمعه گذشته، در نتیجه این جنجال‌ها، دو تن به شمول یک کودک کشته و یک تن دیگر زخمی شدند و در این میان، مسوولان ولایتی لوگر نیز در پیوند به این رویداد از بازداشت برخی از افراد وابسته به حزب جنبش شاخۀ ولایت پکتیا خبر می دهند که به گفتۀ حکومت، مسلح بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала