قرارداد احداث سرک هرات-چیشت امضا شد

© Photo / گسراقرارداد احداث سرک هرات-چیشت امضا شد
قرارداد احداث سرک هرات-چیشت امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: قرارداد احداث سرک هرات-چیشت، امروز رسما میان وزارت وزیر مالیه افغانستان و سفیر ایتالیا در کابل به امضا رسید.

این قرارداد که با حضور اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان در ارگ ریاست جمهوری‌ جمهوری به امضا رسید، براساس آن قرار است دولت ایتالیا با کمک نود و دو میلیون یورو این پروژه بزرگ را تمویل کند.
سرک هرا-چیشت که بخشی از کوریدور شرق و غرب افغانستان به شمار می‌رود، به طول 155 کیلومتر از ولسوالی اوبه به سمت ولسوالی چیشت امتداد می‌یابد.
محمود بلیغ وزیر فواید عامه افغانستان می‌گوید این سرک که بخشی از مناطق مرکزی را نیز در برخواهد گرفت، در مسیر بند سلما و معدن سنگ ممر در ولسوالی چیشت احداث می‌شود. او گفت که احداث این سرک از نگاه اقتصادی و ترانزیتی تاثیرات زیادی بدنبال خواهد شد.
وزیر فواید عامه افزود، این سرک بخشی از کوریدور شرق و غرب می‎باشد که ولایت هرات را از طریق ولایات مرکزی به کابل وصل می‎سازد. به گفته آقای بلیغ، کار سروی و دیزاین سرک عملا آغاز شده که پس از اتمام آن، در پنج بخش هر کدام ۳۰کیلومتر به کمپنی‎های جداگانه به قرارداد سپرده خواهد شد.
در همین‌حال، روبرتو کانتون سفیر ایتالیا در افغانستان، از امضای قرارداد این پروژه ابراز خرسندی کرده می‌گوید که سرک هرات-چیشت از طریق کمک‌های ایتالیا با هزینه ۹۲میلیون یورو احداث می‏گردد. او تاکید کرد که احداث این سرک در پیشرفت افغانستان نقش مهمی دارا خواهد بود.
اما محمدآصف رحیمی والی هرات، می‌گوید که قرار بود کار احداث سرک هرات-چیشت در سال 1390 خورشیدی آغاز شود و همه‌ ساله نیز برای آن بودجه‌ای درنظر گرفته می‌شد. او گفت که احداث این سرک به یک معما برای مردم تبدیل شده و شهروندان هرات نیز از احداث آن ناامید شده بودند.
دهلیز شرق — غرب به طول ۷۲۰ کیلومتر طول احداث خواهد شد و دولت افغانستان می‌گوید که این پروژه بزرگ در اولویت کاری‌اش قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала